Hlavní navigace

iDot: Seznam se přiblížil hranici 300 tisíc návštěvníků

18. 10. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Září se neslo především ve znamení špatného počasí a začátku školy. Nejvíce z této situace dokázal vytěžit Seznam, který poskočil o dvacet procent a přiblížil se hranici 300 tisíc návštěvníků denně, což je například náklad Mladé fronty Dnes. Je nyní větší než všechny významnější konkurenční portály dohromady.

První podzimní měsíc je pro službu iAudit provozovanou společností Taylor Nelson Sofres (TNS) mírně zlomový, a to hned ze dvou důvodů. V prvé řadě nepamatuji, že by kdy zpráva Internet Media Usage byla zveřejněna v termínu, natož pak s jednodenním předstihem, jako se stalo nyní. A hlavně – metodologická komise iAuditu a ABC ČR dokončily rok trvající přerod na novou metodiku zpracovávání a zveřejňování výsledků. Aktuální vydání již neobsahuje hodnoty pageview (PV) a unique IP (UIP), které iAudit provází od samotného jeho vzniku. Důsledek této změny je, že se přestanou fixlovat logy a začnou se fixlovat tečky, neb nová metoda rovněž obsahuje temná zákoutí.

Při pohledu na zářijové výsledky je zřejmé, že kombinace špatného počasí a začátku školy vykonaly své. Na portálech, které díky širokému spektru služeb slouží jako barometr nálady publika, byl citelný úbytek zájmu o cestování a počasí, jež vystřídaly komunikace a zábava. První kategorie se týká především freemailů. Freemail Atlasu si polepšil o 18 procent, freemail Seznamu o 27 procent. Freemail Centra nelze hodnotit kvůli chybějícím datům za srpen. Do druhé kategorie spadají hry a kultura. Zde boduje Atlas skrze Dark Elf (552 UV/d; +28 %) a Overland (335 UV/d; +25 %), ale i Filmpubu (1.552 UV/d; +43 %) či Zábavě (2.649 UV/d; +16 %), i když ekonomický přínos těchto služeb je minimálně sporný.

Skokanem měsíce mezi portály je jednoznačně Quick (34.007 UV/d; +93 %), jenže nárůst je dán propadem zapříčiněným povodňovým výpadkem. Regulérním vítězem je Seznam (299.906 UV/d; +19 %), který se i přes nutnost velkého přírůstku v absolutních číslech přiblížil magické hranici 300 tisíc unikátních návštěvníků denně a je větší než všechny ostatní významnější portály dohromady. Pro srovnání: V dubnu letošního roku prodala Mladá fronta Dnes 302.854 výtisků denně. V propastném odstupu následuje Atlas (90.017 UV/d; +11 %) a Centrum, u kterého je známa pouze hodnota 82.496 unikátních návštěvníků denně, neb chybí výsledky za srpen, jak již bylo řečeno.

Svět zpravodajství má jistojistě svého favorita v Blesku, jehož návštěvnost vzrostla o 55 procent na 17.046 unikátních návštěvníků denně, což je jen o tři tisíce méně, než má zpravodajská oblast iDnes. Třebaže inzertní výkon je nesrovnatelný. iDnes jako celek se stále nevymanil ze schizofrenie mezi portálem a zpravodajstvím. Počtem unikátních návštěvníků měsíčně pravda již předstihl Centrum, ale v množství unikátních uživatelů denně Centrum zatím vede. Tato hodnota je dle mého důležitější, protože více pravidelných návštěvníků značí jistou loajalitu. Ústup ze slávy naopak zaznamenaly České noviny (8.693 UV/d; –13 %). Překvapil Neviditelný pes (7.041 UV/d; +2%), který překročil sedmitisícovou hranici.

Ve technologické sféře se husarský kousek podařil Mobil Media. Všechny její relevantní tituly rostly v desítkách procent: Mobil (11.945 UV/d; +30 %), Palmare (1.077 UV/d; +47 %), Technet (3.750 UV/d; +49 %). Důležité je to zejména u Mobilu, který se opět vrátil nad desetitisícovou hladinu. Na skoku Technetu má patrně jistý podíl absorpce serveru Notebooky. Jde již o druhou akvizici v historii Technetu, první byl nákup webu Audionet. Technologické servery vydavatelství Computer Press ve zprávě iAuditu zastoupeny nejsou. Mezi ostatními dominuje Cdr (5.301 UV/d; +21 %) a následují Svět hardware (3.368 UV/d; +20 %) a Grafika (3.153 UV/d; +20%).

BRAND24

iDnes Ekonomika/Fin­centrum se nechal strhnout růstovými tendencemi celého iDnes a poskočil o 27 procent na 10.978 unikátních návštěvníků denně. Ať je léto nebo zima, stabilní pozici si udržuje server Aliaweb (6.380 UV/d; +6 %), protože burza dovolené nezná. Na třetím místě se s čtyřprocentním poklesem, 2.181 unikátními návštěvníky denně a jen mírným náskokem před Měšcem (1.926 UV/d; +24 %), usadily Finance. Na chvostu následují Peníze (1.304 UV/d; +6 %), které se – ač nejmenší – dokáží slušně mediálně prosazovat. Příkladem může být včerejší příloha Jak chytře na peníze, jež vyšla jako součást společenského týdeníku Reflex.

A závěrem již pouze souborná čísla. Tento měsíc bylo monitorováno celkem 682 serverů či sekcí serverů, zveřejněno jich bylo celkem 303. Na jednoho uživatele připadá 15,3 sessions, z nichž každá byla dlouhá 11,5 minuty a bylo při ní shlédnuto 9,8 stránky. Průměrný návštěvník strávil za měsíc na Internetu téměř tři hodiny a viděl 150,3 stránky. 36 procent návštěvníků užívá Internet více než šest dnů v měsíci, a tito uživatelé tvoří 65 procent času stráveného uživateli na všech monitorovaných serverech na českém Internetu. Uživatelé, kteří navštíví monitorované servery pouze jedenkrát za měsíc, vytvářejí 18 procent z celkového počtu a jedno procento ze souhrnného času.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).