Hlavní navigace

Pavel Kuchta (Revolt): V Praze budeme mít 1350 koloběžek, sdílení nabídneme všem majitelům aut

6. 3. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Jan Vaca
V ulicích Prahy se začínají objevovat další sdílené, tentokrát žlutočerné elektrokoloběžky. Stojí za nimi společnost Revolt, která na území hlavního města nabízí k zapůjčení elektroauta nebo elektroskútry.

„Máme v plánu, že během několika měsíců budeme mít v Praze na 1350 elektrických koloběžek,“ říká v podcastu pro Lupa.cz Pavel Kuchta, jeden ze zakladatelů společnosti Revolt.

Revolt začínal předloni v červnu s půjčováním malých elektroaut. Do ulic jich poslal dvacet a plánoval, že bude postupně přidávat další. Nakonec se ale rozhodl jít mírně jiným směrem.

„Rozšíření flotily aut jsme plánovali, ale nakonec jsme si řekli, že aut je v ulicích měst už tak dost. Proto jsme se zaměřili na skútry, nyní na koloběžky a v budoucnu bychom chtěli nabídnout ke sdílení i auta, která už v ulicích jsou. Prostě chceme nabídnout, aby se do sdílení aut přes nás zapojily ať už jiné firmy, státní organizace, nebo fyzické osoby,“ vysvětluje Kuchta.

Podcast si můžete poslechnout zde:

Podobné sdílení aut už nabízí v Česku třeba společnost HoppyGo, Kuchta ale říká, že jeho firma přišla s jiným řešením, které se obejde bez fyzického předávání klíčů k autu. Zájemcům chce nabídnout, aby si nechali do svého vozu namontovat speciální skříňku, před kterou půjde na dálku auto odemknout i nastartovat. „Věřím, že během května, června už nabídneme v této službě první auto,“ dodává Kuchta.

Nyní se ale podle něj firma zaměřuje hlavně na elektrokoloběžky. A přistupuje k nim jinak než společnost Lime, která začala na území Prahy půjčovat elektrokoloběžky jako první. Na Lime si řada Pražanů stěžuje, Praha také loni v říjnu vypověděla memorandum, které s firmou uzavřela. A některé městské části zakázaly provoz zelených koloběžek na svém území.

„Vím, že je to citlivé téma. Ale přesto věřím, že se nám plán s koloběžkami podaří. Oproti Lime budeme mít v ulicích neustále několik svých lidí, kteří budou vyměňovat u koloběžek baterie a zároveň budou dávat koloběžky na správné místo, aby neblokovaly provoz,“ dodává Kuchta.

Revolt se rozhodl i pro netradiční postup při pořizování koloběžek. Už loni pořízení prvních 150 strojů získal přes crowdfundingovou platformu Fundlift od větších investorů 3 miliony korun, nyní v rámci akce Kup koloběžku nebo skútr nabízí, aby si koupili koloběžku i drobní investoři.

Jedna koloběžka je vyjde na 12 500 korun, firma pak zároveň koloběžku začlení do své flotily a zajišťuje její servis i půjčování. Z provozu si pak bere část výdělku, větší díl jde vlastníkovi koloběžky. Revolt slibuje roční zúročení téměř 60 procent.

ICTZ_2022_EARLY

„Máme už nějaké zkušenosti se skútry, které jsme drobným investorům nabídli také. Za sebe proto odhaduji, že zúročení bude ještě vyšší. Navíc koloběžka zůstává pořád v majetku investora a může si ji po roce ze systému vzít,“ doplňuje Kuchta.

V podcastech zpovídáme na Lupě osobnosti z tuzemské e-commerce, IT, startupů i dalších oblastí. V únoru jsme mluvili například s Jaromírem Novákem, bývalým předsedou Rady Českého telekomunikačního úřadu.

Autor článku

Autor je od ledna 2018 ředitelem médií vydavatelství Internet Info. Předtím 6 let vedl zpravodajskou sekci portálu iDNES.cz, ještě předtím byl několik let reportérem celostátní redakce MF DNES. Občas si rád něco napíše.