Hlavní navigace

Pavel Zima končí se šéfováním Seznamu. Výkonným ředitelem bude Michal Feix

Jan Beránek

Skoro po deseti letech končí v čele firmy jeden z prvních Seznamáků, kteří převzali exekutivní vedení firmy po zakladateli v pozici šéfa portálu.

Nejlépe si odpočine, když je po lokty v oleji. Milovník automobilových veteránů Pavel Zima se přesouvá v hierarchii Seznamu na nové místo. Potom, co si na jaře rozšířil působnost ještě o řízení obsahu, uvolňuje svou pozici exekutivního vykonavatele vůle představenstva Michalu Feixovi, svému dosavadnímu zástupci. Firma o tom informovala na svém blogu.

Feix nastoupí na staronovou pozici výkonného ředitele, kterou Seznam zavádí namísto rušené funkce generálního ředitele. Sám Zima tuto pozici zastával pět let – od roku 2006 do jejího zrušení v roce 2011. 

Feix tak odejde z představenstva firmy, kde se příliš neohřál. Dostal se do něj během prázdnin, kdy se vrcholný orgán Seznamu rozšířil o dvě křesla, která obsadili produktový ředitel Petr Král a právě Feix, který tehdy fungoval jako zástupce generálního ředitele.

Feixem uvolněné místo v představenstvu pak obsadí Ondřej Procházka, bývalý šéf vývoje Seznamu a současný spolupracovníkIva Lukačoviče(dělají spolu například vMelown Technologies, Procházka je také bývalým šéfem vývoje Seznamu). 

Díky širšímu představenstvu mohou mít Lukačovičovi lidé větší vliv na chod firmy. A je to i plán majitele, aby firmu a její strategii řídilo a nastavovalo představenstvo s tím, že model, kdy člen představenstva zároveň firmu řídil, se neosvědčil. 

Zima nezůstane ani v čele nového obsahového týmu. Tam ho nahradí Igor Kalaš. Ten na místo nastoupí z oddělení Business Developmentu, kterému vládne další z Lukačovičových lidí Tomáš Kapalín

Pavel Zima tak po osmnácti letech ve firmě zůstává místopředsedou představenstva Seznamu a bude se podílet na strategickém vedení firmy. K tomu bude nadále firemní tváří, jenom bude vystupovat z jiné pozice. 

Ke svým aktivitám mimo Seznam ale přidá nové projekty. „Zima zároveň bude spolupracovat na dalších podnikatelských záměrech Iva Lukačoviče,“ dodává Seznam.

Deset let se Zimou

Zimova éra v Seznamu přinesla stabilizaci pozice na trhu, kde už deset let odolává tlaku Googlu. Seznam se stal velkou a strukturovanou firmou a vyrovnal se s přechodem do mobilního světa. Svou pozici si vybojovaly třeba off-line Mapy.cz i s turistickou navigací.  Otevřel vlastní datové centrum Kokura a lobbistickou kancelář v Bruselu.  

Nakonec letos přišel Zima i s riskantní sázkou na obsah. Podobně jako před lety Yahoo. Do redakce skládané Jakubem Ungerem získal známá jména a od října se na titulní stránce Seznamu objevuje vlastní původní zpravodajství

Televizní ambice se projevily i v okamžiku, kdy se kanál jménem Seznam.cz objevil v nabídce čtvrtého multiplexu Radima Pařízka. A to i přesto, že jde zatím jen o kanál bez obsahu, respektive funguje jen jako spojka na Stream, prostřednictvím HbbTV.

Marcom

Seznam je pořád promazaná mašina na peníze. Portál pod Zimovým vedením dokázal jen na českém trhu vygenerovat zisk ve výši 1,25 miliardy korun při tržbách 3,413 miliardy. A rok 2015 je zatím z finančního hlediska nejúspěšnějším ve dvacetileté historii firmy.

Zároveň se mu podařilo vrátit firmu zpět do rukou Iva Lukačoviče, potažmo Seznamu. Na přelomu roku totiž Seznam odkoupil třicetiprocentní podíl od fondů Tiger Holding Four a Miura International. Po patnácti letech se tak Seznam zbavil zahraničních minoritářů a stal se zase čistě českou firmou. Pokud tedy nebudeme brát v úvahu, že Ivo Lukačovič ovládá 70 procent svého portálu přes kyperskou společnost

Našli jste v článku chybu?
23. 11. 2016 20:05
afgf (neregistrovaný)

pro ty mínuskáře: sklik vydělal okolo miliardy, celý seznam 1,25mld kč ... už jsme doma?

23. 11. 2016 14:59
tom (neregistrovaný)

presne ten skladnik sedi, kdyz si vzpomenu na zbozi jak se to slibne rozjizdelo a pak to seznam zazdil pritom dnes to moh bejt no. 1 nezavislej srovnavac zbozi kor po failu heureky, ale oni ne oni to radsi dojebali eshopy voskubali na dren a dnes jim na to kazdej kali i ti zakaznici ti hledaj jinde. Pritom zrovna ten srovnavac zbozi by sel predelat lehce tak aby pritah hromady navstev. njn Ale to by nesmeli ridit manageri ponas potopa ty nezajima kde bude seznam za 5 let ty zajima zviseni obratu…