Internetové stránky Českého Telecomu patří k oněm nemnoha korporátním webům, u kterých máte na první pohled dojem, že obsahují všechno (tj. Víc než jen slova – jak je uvedeno v záhlaví) a někde snad musí být schované i necudné fotografie nejvyššího vedení společnosti, jen vědět, kde je v té záplavě informací hledat. Internetová stránka je skutečně zaměřena především na informace, díky jejichž množství působí poněkud zmateně. Záhy však zjistíte, že všechny nabídky mají svůj pevně stanovený řád a nabízená data jsou pravidelně aktualizována do té míry, že se na ně můžete spolehnout coby na zdroj zaručeně čerstvých novinek.
Rovněž z technického hlediska na nás web udělal překvapivě dobrý dojem. Pomineme-li úvodní JavaApplet a používání rámců, lze říci, že je pojat velmi střízlivým způsobem – nikde nic nelétá ani nebliká, nabízené informace mají jednoduchou a přehlednou logickou strukturu a jsou navzájem provázány odkazy, pouze anglická verze internetové stránky je poněkud chudší. Server běží na operačním systému Linux a dynamicky generované stránky používají PHP. I oko zarytého odpůrce současné situace na telekomunikačním trhu musí web Českého Telecomu potěšit – finančně se na něm konečně podílíme téměř všichni. (red)
Jednou větou
„Na tomhle webu je pravděpodobně úplně všechno – když se budete hodně snažit, najdete snad i čísla bot členů provozního výboru. Problém je jen jediný: Jak to najít? Informací je tu snad až příliš a navigace je poněkud nelogická. Jediným záchranným lanem tak zůstává mapa serveru.“ (Marek Antoš, Internet Info)
„Hodně obsahu, ale díky několika způsobům navigace a občasným odskokům na jiný web (IOL) není úplně snadné rychle najít co potřebujete.“ (Petr Bednář, Ringier)
„Graficky žádná pecka a chybí zvýraznění opravdových bonbonků a hlavních zpráv, které jsou utopené v malém písmu a nepřehledném rozdělení na levý a pravý sloupec.“ (Pavel Daniel, Marketing & Média)
„Původně jsem chtěl dát samé jedničky, ale pak jsem zjistil, že tiskové zprávy umřely v březnu.“ (Martin Kopta, webdesignér)
„Ačkoliv web Českého Telecomu není v hávu top modelky, je bezesporu nejlepší ze jmenovaných.“ (Michal Krsek, nezávislý konzultant)
„Jedna z mála výjimek, kdy i Český Telecom udělal něco kvalitního.“ (Jiří Lahvička, MSN.Atlas)
„Maximum snadno vyhledatelných informací (však jim na to téměř všichni finančně přispíváme).“ (Libor Nováček, e-Biz)
„Pokusila jsem se oprostit od nevraživosti obecně sdílené internetovou komunitou a výsledek mě samotnou překvapil – Český Telecom svým webem jen potvrzuje svoji sílu v korporátní komunikaci.“ (Markéta Škodová, Strategie)
Průměr hodnocení poroty | Průměr hodnocení redakce | |
Aktuálnost | 1,5 | 2 |
Informační bohatost | 1 | 1 |
Přehlednost | 1,9 | 2 |
Design | 2,3 | 2 |
Celové hodnocení | 1,7 | 1,8 |
Závěrečné hodnocení: 1,75
Pozn.: Známky internetové stránce se udělují jako ve škole, tj. 1 je nejlepší a 5 naopak nejhorší.