Hlavní navigace

Týdenní revize: podzim ve znamení konferencí

18. 10. 2009
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 29
Minulý týden to byla Mobile Internet Forum se zaměřením na mobilní marketing a reklamu, tento víkend probíhá Webexpo a příští týden náš čeká WebTop100. Podzim ve znamení konferencí je v plném proudu. Mobilní operátoři využijí pro data a Internet napříště i dosavadní GSM pásma. Poradíme jak zjistit, komu patří elektronický podpis. Opravdu potřebujeme datové schránky? Pošlete nám zajímavý obrázek ze StreetView a vyhrajte.
Webexpo logo

Letošní ročník konference Webexpo vstupuje do třetího a zároveň posledního dne. Namátkou vybíráme například přednášku o vývoji aplikací pro mobilní platformu Android nebo povídání na téma: světový a český Twitter jako zdroj pro data mining. To je jen ochutnávka z přednášek, na které se účastníci konference dnes dopoledne mohou těšit. Už včera ale byly vyhlášeny výsledky soutěže o nejlepší český nebo slovenský start-up. Zástupci čtyř finalistů, měli pár minut na to, aby o kvalitách svého start-upu přesvědčili přítomné účastníky. Ti pak rozhodli o vítězi, kterým se stal projekt NejŘemeslníci.cz, jehož cílem je pomoci najít řemeslníka s dobrou pověstí. Více informací o čtyřech nejúspěšnějších start-upech i o samotném průběhu finálového večera přineseme na Lupě příští týden. Mezitím si můžete přečíst, jak svou účast s ročním odstupem, vnímají účastníci loňské soutěže start-upů.
Martin Vyleťal: Soutěž startupů na Webexpo rok poté

Mobilní operátoři budou moci k poskytování mobilních datových služeb a rychlého mobilního Internetu využít napříště i dosavadní GSM pásma. Umožní to změna tzv. GSM směrnice, která právě vstupuje v platnost. ČTÚ už pracuje na promítnutí příslušných změn i do našeho regulačního prostředí. Mobilní širokopásmové technologie by měly být do budoucna provozovány i na frekvencích, které se uvolní díky ukončení analogového televizního vysílání a v rámci dělení digitální dividendy.
Jiří Peterka: Poskytovatelé mobilního Internetu si polepší 

MIF 2009

Minulý týden se uskutečnil druhý ročník konference Mobile Internet Forum. Svým zaměřením pokrývala zejména oblast mobilního marketingu a reklamy. Například prezentace mobilních kampaní Vodafonu ukázaly, že skepse vůči mobilnímu marketingu je zbytečná. Zajímavý a optimismus přibržďující pohled přinesl zástupce Mediatelu, který řekl, že operátoři nepřináší žádnou přidanou hodnotu mobilní reklamě a veškeré výnosy zůstanou na straně médií obdobně jako u standardního Internetu. Představitelé mobilních operátorů byli ale samozřejmě opačného názoru. Shrnutí toho nejdůležitějšího, co na konferenci zaznělo, najdete v článku Patricka Zandla. Prezentace přednášejích jsou k dispozici ke stažení zde.
Patrick Zandl: Mobilní marketing v české praxi pro rok 2010

Vitalia logo
Tip: Masturbuje většina lidí. Jenže, co když si někdo dopřává svoji soukromou rozkoš i několikrát denně. Třeba i v práci, na toaletě. Nebo na návštěvě. Je nějaká hranice, kdy je masturbace ještě normální? Může se z autoerotiky stát závislost, která nás omezuje v běžném životě?
Windows 7

Nový operační systém z dílny Microsoftu, Windows 7, se již zakrátko objeví na pultech obchodů. Když v lednu letošního roku Evropská komise rozhodla o tom, že integrace Internet Exploreru do Windows porušuje antimonopolní zákony Evropské unie, začali se postupně objevovat úvahy o speciální edici Windows 7 pro evropský kontinent bez jakéhokoliv integrovaného prohlížeče. Nakonec se však od této varianty naštěstí upustilo. Internet Explorer naopak v systému zůstává s tím, že zájemci si jej budou moci odinstalovat. Uživatelům, kteří si ponechají Internet Explorer jako výchozí prohlížeč, se však objeví speciální obrazovka nabízející konkurenční prohlížeče. I tento systém má ale své kritiky.
Jiří Macich: Jak Windows 7 vyřeší výběr prohlížeče

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si speciál o Windows 7 zde na Lupě.
Datové schránky

Už za dva týdny budou do ostrého provozu spuštěny datové schránky. O jejich problematice vyšlo na Lupě už bezpočet článků. Jiří Donát se tentokrát zamýšlí nad tím, zdali datové schránky pro komunikaci se státní správou, úřady a soudy doopravdy potřebujeme nebo bylo možné pro tento účel využít již stávajících řešení například e-mail. Na základě předložených argumentů dochází k závěru, že projekt datových schránek je v podstatě zbytečný. Máte jiný názor? Podělte se o něj v diskusi pod článkem.
Jiří Donát: Polemika: jsou datové schránky drahá zbytečnost?

Zjistit, komu patří elektronický podpis na dokumentu přijatém skrze datovou schránku, není jednoduché. Z certifikátu, který bývá k podpisu přiložen, se často dozvíme jen jméno a příjmení, což nemusí stačit. Z konverzní doložky na autorizovaně konvertovaném dokumentu se ale nedozvíme už ani to. Doložka uvádí jen sériové číslo certifikátu a jeho vydavatele. Jak určit identitu autora konkrétního elektronického podpisu? To je téma šestého dílu seriálu o elektronických podpisech ve vztahu k datovým schránkám.
Jiří Peterka: Datové schránky: komu patří podpis na e-dokumentu? VI.

Využívání sociálních sítí v businessu, testování webu s oční kamerou i bez ní, limity PPC reklamy, měření vlivu offline kampaní na web, použitelnost webových stránek, to jsou jen některá z mnoha témat, která zazní na připravované Konferenci WebTop100. Ta se koná již 20. října v Praze. O den dříve tedy v pondělí 19. října proběhne MEDIA MONDAY, jehož tématem budou hyperlokální média. Už jen týden máte na to, abyste dali hlas svému oblíbenému internetovému projektu v anketě Křišťálová Lupa 2009.
Patrick Zandl: Media Monday na téma Hyperlokální média – bublina, nebo nový trh?
Patrick Zandl: Kříšťálová Lupa má už přes 50 000 hlasů
Redakce: Konference WebTop100: firemní weby v roce 2009

Short Google Street View

Minulý týden jsme vás vyzvali, abyste nám zaslali nějaký zajímavý obrázek z Google StreetView. V naší redakční poště se neustále objevují nové a nové fotky nerozmazaných SPZ, zasahujících policistů nebo opalujících se lidí. První várku vybraných fotek jsme už zveřejnili. Na další se můžete těšit příští týden. Stále platí, že nejlepší obrázky odměníme zajímavou cenou.
Redakce: Zajímavé fotografie z českého Google StreetView
Jan Handl: Street View zeštíhluje

BRAND24

Našli jste zajímavý záběr na Google StreetView?

Pošlete nám obrázek z obrazovky a ideálně link ze StreetView, o jakou lokaci šlo a když se nám obrázek bude líbit, odměníme jej nějakým drobným dárkem. Posílejte e-mailem na redakce -zavináč- lupa.cz

More Beta - webovinky

Nový český web Prijdes.cz umožňuje poslat pozvánku na různé události nebo akce. Uživatel si zvolí grafický vzhled pozvánky, vyplní textové informace a zadá e-mailové adresy přátel. Těm přijde odkaz na stránku s pozvánkou, na které mohou potvrdit či odmítnout účast. Nedávno byla také spuštěna bezplatná služba pro sdílení fotografií 2i.cz, za kterou stojí opět čeští tvůrci. Nahrané fotografie slouží primárně pro vkládání na blogy, webové stránky a sdílení skrze IM služby a e-maily, takže zároveň plní funkci zkracovačů URL. Mezi finalisty letošního ročníku přehlídky startupů TechCrunch50 se dostal projekt AnyClip, který je velmi zajímavý po technologické stránce. Umožňuje totiž najít každou scénu, která se kdy objevila ve filmu. Systém funguje na základě analýzy obecně známých údajů, dialogů, rozeznávání předmětů a tagů. Ke každému filmu je k dispozici několik stovek popisků. Služba však zatím není k dispozici široké veřejnosti, funguje na základě pozvánek.
Lubomír Hauerland: Webovinky 29: virtuální a vizuální jízda Jiří Macich: 2i.cz: nový český image hosting s otevřeným API

anyclip
QQ.com Tencent

Čína je zemí neomezených možností. Proto ani příliš nepřekvapí, že na čínském Internetu funguje síť, která má půl miliardy uživatelů. Je větší než Facebook, mocnější než Skype, instantnější než ICQ a co je to nejdůležitější je schopna od převážné části svých uživatelů inkasovat skutečné peníze. A světe div se, mezi registrovanými uživateli jsou také stovky Čechů.
Vojtěch Bednář: QQ.com je sociální síť větší Facebooku. V Číně. 

Zúčastníte se konference WebTop100?

  • Ano.
    0 %
  • Ne.
    100 %
  • Nevím.
    0 %

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).