Hlavní navigace

Týdenní revize: reklama na všechny způsoby

24. 2. 2007
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Autor: 29
Bez reklamy by byl Internet jen zajímavým, leč napůl mrtvým médiem. Jak získat "život" a tím i návštěvníky pro vaše projekty? Možností je spousta a my je známe všechny. Inzerci na Internetu využívá také čím dál více "kamenných" obchodníků a provozovatelů. A reklamu lze dělat i netradičně, jak ukázala zamýšlená dražba spekulativně držených domén. V Barceloně se zase předváděly všechny trendy v mobilní komunikaci. Bude český Internet do dvou let "americký?"

Počítačové pirátství bezpochyby působí softwarovým firmám ztráty, i když o jejich výši se vedou neustálé zuřivé diskuse. Zdravé však rozhodně nejsou extrémní případy z obou konců této virtuální fronty. V Rusku přitom můžeme najít oba zároveň: jak okázalé pohrdání autorským právem na obrovských tržnicích, tak nesmyslné zacházení s jednotlivci, mají-li tu smůlu a ocitnou se v soukolí svérázné byrokracie. Typickým představitelem druhého typu případů je i učitel, který měl být souzen za nelegální kopie Windows na školních počítačích. Příznačné rovněž je, že rozumnému rozuzlení pomohl až zásah shůry od bývalého prezidenta.
Vojtěch Bednář: Když zdravý rozum podpoří lobby

Zároveň však poptávka po digitálním obsahu celosvětově rychle stoupá a multimediální produkce díky Internetu nachází historicky nejnenasytnější odbytiště. Zájmu o video a audio si všímají velcí i malí hráči na trhu, a tak není divu, že každou chvilku některý z nich spustí nějakou tu novou video či audio službu (a dokonce i v Česku). Seznam, největší český portál, má sice Kinománii, ale podle dvou nedávno nabytých domén by se mohl chystat k dalšímu rozšíření multimediální nabídky. Také jste zvědaví, jestli to vyjde?
Blog Davida Antoše na Lupě: Seznam připravuje databázi filmů a (asi) obchod s hudbou a Může Stream uspět?

I velcí zadavatelé inzerce už přišli Internetu na chuť a objevují jeho možnosti cílené adresace či analýz výsledků kampaní. Zajímavou kombinací klasických a online médií je tzv. cross-media kampaň, kdy jedna její část užívá prostředků „starého světa“ a část toho „nového“. Jak taková kampaň vypadá a co všechno může zúčastněným stranám přinést, to jsme se rozhodli prozkoumat na několika konkrétních případech z nedávné minulosti.
Martin Schreier: Křížem krážem na Internet

Kontextová reklama je v prostředí Internetu a jeho možností inzerce čím dál zajímavější a přitom stále poměrně účinná (jak jste mohli zjistit třeba z našeho aktuálního seriálu o systému AdSense). Různé kontextové systémy umožňují kromě obvyklých funkcí i leckteré další, jejich funkčnost a využitelnost se však někdy musí ověřit až praxí. Jednou z takových je podle všeho filtr portálů u Etargetu.
Blog Miroslava Suchého na Lupě: Etarget a filtr portálů. Opravdu?

Na letošním světovém kongresu 3GSM v Barceloně se asi nejvíce mluvilo o zhodnocování investic a potřebě nových obchodních modelů, stejně jako o rozvoji mobilního Internetu a o využití potenciálu social networkingu. Před snahami o budování uzavřeného a proprietárního mobilního světa však účastníky varoval autor World Wide Webu, sir Tim Berners Lee.
Mobil se však kromě přístupu na Internet dočkal také dalšího nového využití: měl by se stát „čtvrtou obrazovkou“, na kterou směřují filmová díla. 3GSM kongres zažil premiéru hned několika mobilních filmů. Stejně tak zde byl představen „3G mobil pro všechny“ (zejména z rozvojových zemí) a také snaha mobilního světa zprostředkovávat převody peněz po celém světě.
Co se týče onoho mobilního přístupu na Internet, na kongresu bylo možné vidět vše podstatné, co hýbe a mělo by hýbat rychlým mobilním připojením. Možnosti přenosu dat v mobilních sítích třetí generace, na bázi WCDMA, musí být vylepšovány technologiemi HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) a HSUPA (High Speed Uplink Packet Access). Jejich budoucí verze by mohly zvládnout až 40 či dokonce 80 Mbit/s. Cílem pro konec desetiletí je pak 100 Mbit/s. To už ale půjde o jinou technologii, s názvem LTE (Long Term Evolution).
Jiří Peterka: Stalo se: V Barceloně se rozhodovalo o budoucnosti mobilního Internetu, Mobil se stal čtvrtou obrazovkou a Budoucnost rychlých mobilních dat: HSPA+ a LTE

Žurnalisté z tradičních médií Internetem dlouho spíše opovrhovali (a často stále opovrhují), ale ani oni (či spíš právě oni) se bez něj v každodenní práci neobejdou. Kombinace těchto dvou přístupů může občas vést k nestandardním a nepřijatelným situacím, když třeba redaktorka celostátního „seriozního“ deníku převezme část článku z webu, aniž se obtěžuje s uváděním zdroje.
Jan Ambrož: Jak MF Dnes okopírovala článek z webu

AdSense je mezi českými provozovateli poměrně oblíbený kontextový inzertní systém a některé diskuse i samostatné weby, věnované této problematice, dávají v pozorovateli ožít vzpomínce na vrchol internetové bubliny a amatérské „vydělávání“ na bannerové reklamě. Dnes jsme však přeci jenom o kousek dál, i když některé problémy provozovatelů webů jsou stále velmi jednoduché: co když vás systém (Google) vyhodnotí jako nehodného dalších příjmů a zablokuje vám účet? I v této prekérní situaci lze postupovat racionálně a s úspěchem ji vyřešit.
Lukáš Hanes: Co se zrušeným účtem v AdSense?

Doménové spekulantství je mezi určitou částí podnikatelů poměrně oblíbený způsob výdělku (záleží samozřejmě na rozsahu). Ani nové domény .eu se tomuto převážně negativně hodnocenému jevu nevyhnuly. Tento týden se dokonce některé z nich dostaly do celostátních médií, protože jednomu ze spekulantů se podařilo udělat z banální a trapné záležitosti málem národní ostudu. Považte, na „doménách státní správy“ totiž leží porno! A že je tento spekulant zvlášť ohleduplný, nabídl blahosklonně „své“ domény státu i veřejnosti k prodeji.
Aleš Miklík: Jak vydražit ostudu

A ještě jednou reklama: tentokrát z pohledu firmy, která má omezený rozpočet na propagaci v online médiích a zvažuje, které možnosti se jí nejvíce vyplatí. Je lepší preferovat placené zápisy do katalogů, bannery, či kontextovou reklamu? A v jakých cenových relacích se jednotlivé varianty pohybují? Na Internetu naštěstí stále platí, že i z mála se dá „uvařit“ pořádná porce.
Viktor Ševčík: Internetová reklama: zdarma i za miliony

Co nového se právě děje ve specifikacích pro lokální sítě? Podvýbor 802.1 připravuje důležité doplňky pro všechny existující lokální sítě, jak s ohledem na bezpečnost, tak na jejich efektivní propojování nebo třeba podporu populárních audio/video přenosů na druhé vrstvě. Přenos po páteřních sítích telekomunikačních provozovatelů bude řešit specifikace PBB.
Rita Pužmanová: Nové specifikace společné lokálním sítím

cif 24 - early cena - média

Český Internet má svá specifika, která jsou sice místy zajímavá, ale většinou svým obyvatelům nic pozitivního nepřináší. Velmi inspirativní proto může být pohled člověka zvenčí, který zná „zahraniční Internet“ a zároveň vyhledává nadějné české projekty, aby je investičně podpořil. Martin Saidler je zakladatelem třicítky internetových společností v USA i Evropě a v Česku vstoupil do desítky projektů. Situaci v Česku podle něj komplikuje tlak mediálních agentur a monopol portálu Seznam.
Ondřej Tolar: Martin Saidler: český Internet bude do dvou let patřit americkým firmám

Jedním z často uváděných specifik je také Seznam jako dominantní objekt českého Internetu. Podle kritiků až příliš ovlivňuje chování uživatelů (nastavení výchozí stránky) i ceny reklamy. Služba pro měření návštěvnosti Navrcholu.cz potvrdila také známý fakt, že Seznam dominuje i vyhledávání – na sledované weby z něj doráží téměř dvě třetiny návštěv. Druhý je Google, Atlas, CentrumJyxo jsou daleko vzadu. Čím to celé je a může se toto rozložení vůbec někdy změnit?
David Antoš: Vyhledávání zcela dominuje Seznam

Čím hledáte na českém webu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).