Hlavní navigace

Úspěšná kampaň v BillBoardu.cz za 15 minut

Jiří Lahvička

Výměnné reklamní systémy jsou jako šachy - lze se snadno naučit pohybovat figurkami podle pravidel, resp. pustit kampaň. Hrát šachy na slušné úrovni, případně naplánovat kampaň nadprůměrně efektivní, však vyžaduje značnou časovou investici. Protonabízíme tři tipy, jak zněkolikanásobit účinnost kampaní v systému BillBoard.cz.

1. Cilte bannery pouze na horní pozice

Pravděpodobně nejsložitější věcí v BillBoardu je systém, který určuje, kolik kreditů zaplatíte za zobrazení jednoho banneru. Tato cena se odvozuje jako součet základu (1,00 – 2,00 kreditu za zobrazení banneru 468×60) a nejrůznějších příplatků za speciální cílení. Pravidlo, se kterým se málokdy spletete, zní, že pokud je za nějaké cílení příplatek, tak se nevyplatí ho aktivovat. Jedno z nejdůležitějších cílení – pouze na horní (viditelné) nebo dolní (rolovací) pozice – je naštěstí zdarma, přitom jeden a ten samý banner dosahuje na horních pozicích cca o 50 procent vyšší CTR. Samozřejmě záleží na konkrétním banneru a cílení, pokud si nejste jisti, zda se vám pouze horní pozice vyplatí, zkuste vytvořit dva identické plány kampaně, z nichž jeden je nastaven pouze na horní, druhý pouze na dolní pozice, porovnejte CTR a pokud u jednoho z plánů bude výrazně horší, příslušný plán vymažte.

Jak nastavit: V editaci kampaně klikněte v plánu kampaně na zobrazování na pozicích, označte položku viditelná a stiskněte aktualizovat. Nezapomeňte potom nastavení v horní tabulce aktivovat (v jednom nebo ve všech plánech).

2. Cilte bez příplatku do podrobných kategorií

Zatímco cílení do 26 základních kategorií BillBoardu je bez příplatku, pokud chcete, aby se vaše bannery zobrazovaly řekněme pouze v podkategorii 8.2 Film, měli byste za každé zobrazení zaplatit kredit navíc. Naštěstí můžete využít toho, že ztrácíte právo cílit do (pod)kategorií zakázaných na vašem serveru, a přirážce se elegantně vyhnout. Cílení za nezvýšenou cenu do již zmíněné podkategorie 8.2 Film dosáhnete tak, že v zobrazování v kategoriích označíte celou kategorii 8. Kultura a poté na vlastním serveru zakážete zobrazování reklamy ze všech podkategorií Kultury kromě Filmu.

Jak nastavit: V editaci kampaně klikněte v plánu kampaně na zobrazování v kategoriích, označte pouze základní kategorie, kam chcete cílit, a nastavení aktivujte (pokud jste provedli správně, mělo by být zvýšení ceny stále 0,00 kreditu). Poté v přehledu serverů vyberte příslušný server, zvolte editaci zakázaných kategorií a označte všechny podkategorie, ve kterých se NEMÁ zobrazovat vaše reklama.

3. Vyhněte se generátorům impresí

Jednou z překážek na cestě k efektivní kampani jsou tzv. generátory impresí, servery, kde je obrovský poměr mezi počtem návštěvníků a počtem zhlédnutých reklam, tudíž i velmi nízké CTR (obvykle méně než 0,2 procenta). K typickým představitelům mezi členy BillBoardu patří například XKlik, BlaBla nebo Hokejka.cz. Pokud se rozhodnete, že pro vaši kampaň nepředstavují podobné servery zrovna ideální cílovou skupinu, není nic jednoduššího, než na nich vlastní reklamu zablokovat s využitím tipu číslo 2.

KL17_hlasovani

Jak nastavit: Zakažte na vlastním serveru reklamu ze všech podkategorií, kde se skrývají generátory impresí. Za úvahu určitě stojí 7.6 Hry (ne počítačové), 10.3 Chaty a 10.7 Seznamky (seznamky samotné nejsou až tak špatné, ovšem momentálně se pod účtem Seznamky.cz skrývá v BillBoardu i zmíněné BlaBla.cz).

Jak už asi mnohé z vás napadlo, výše uvedené tipy mají jednu nevýhodu – pokud by je použili všichni členové systému, došlo by k jeho destabilizaci a zřejmě k úpravě pravidel tak, aby lépe odrážela „neviditelnou ruku trhu“. Naštěstí například v Seznamu jsou evidentně natolik vytížení, že budou dál s klidem vyplňovat svými bannery pozice, které nikdo jiný nechce, takže se není čeho bát. A kdyby přece jenom došlo na nejhorší, slibuju, že se na Lupě dočkáte pokračování tohoto článku.

Našli jste v článku chybu?