Bohužel veřejně nejsou k dispozici žádné jiné údaje než ty, které publikuje iAudit. Jakkoliv je možné mít k nim a metodice výhrady, jde o jediná čísla, o něž se můžeme opřít. Vzhledem k charakteru měření není možné určit, kolik platících zákazníků mají jednotliví operátoři, ani jaké množství provozu generuje společnost sama (vlastní zaměstnanci sedící v kancelářích mobilního operátora za firemním firewallem). Navíc kvůli chybné aplikaci metodiky byly statistiky Eurotelu do října 2003 spojeny se statistikami Českého Telecomu.
Pokud si jsme výše zmíněných omezení vědomi, můžeme se podívat, jak vzrostl v období od října 2003 do února 2004 počet uživatelů. Nechme nejdříve promluvit grafy.
Z výše uvedených grafů je celkem dobře vidět, že u Eurotelu, největšího poskytovatele mobilního Internetu via GPRS, přesáhl počet uživatelů v únoru 2004 číslo 100.000. To je šestina počtu uživatelů největšího ISP v zemi (Českého Telecomu (dále jen ČTc) – IOL). V pořadí ISP mu tak patří osmé místo – o chlup za Aliatelem, přičemž se mu podařilo předstihnout i tradiční poskytovatele Nextra a UPC. Před ním jsou (kromě Aliatelu) už jen poskytovatelé Internetu zadarmo (ČTc – IOL, Tiscali, Czech On Line a Contactel), CESNET a GTS.
Výsledky T-Mobile jsou skromnější, ale i tak zajímavé. S výsledkem 30.000 uživatelů za únor 2004 se umístil na 14. místě, přičemž v okolí jsou menší ISP TransgasNET a Inway. Český Mobil se pak umístil na 36. místě.
Kromě celkových výsledků, které jsou především v případě Eurotelu docela impozantní, je zajímavý i růst v průběhu minulých měsíců. V případě Eurotelu se měsíční nárůst pohybuje kolem deseti až 15 tisíc uživatelů, T-Mobile získává pět až deset uživatelů a přírůstky Českého Mobilu se pohybují v řádu stovek uživatelů měsíčně.
Porovnáme-li tento růst s růstem celého trhu (jenž činil ve sledovaném období cca deset procent), zjistíme, že Eurotel výrazně zpevňuje svoji pozici, růst T-Mobile je menší a Český Mobil si svůj podíl na trhu drží.
Na základě uvedených dat si troufám tvrdit, že připojení k Internetu prostřednictvím mobilního operátora se stalo poměrně využívanou službou, která ukousla větší část trhu. To pravděpodobně není žádné překvapivé zjištění. Mnohem zajímavější je, že využívání této služby stále roste. Je otázkou, zda je to díky šikovné politice mobilních operátorů, efektu sněhové koule, nebo malé schopností dalších technologií penetrovat trh.
Bude zajímavé sledovat, zda, kdy a jak se projeví budování CDMA sítě ve frekvenčním pásmu 450 MHz, kterou připravuje Eurotel, a zda T-Mobile bude schopen adekvátně odpovědět (například spuštěním UMTS sítě).