Hlavní navigace

Pavel Kuchta (Revolt): V Praze budeme mít 1350 koloběžek, sdílení nabídneme všem majitelům aut

6. 3. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Pavel Kuchta, zakladatel společnosti Revolt (2. 3. 2020) Autor: Jan Vaca
V ulicích Prahy se začínají objevovat další sdílené, tentokrát žlutočerné elektrokoloběžky. Stojí za nimi společnost Revolt, která na území hlavního města nabízí k zapůjčení elektroauta nebo elektroskútry.

„Máme v plánu, že během několika měsíců budeme mít v Praze na 1350 elektrických koloběžek,“ říká v podcastu pro Lupa.cz Pavel Kuchta, jeden ze zakladatelů společnosti Revolt.

Revolt začínal předloni v červnu s půjčováním malých elektroaut. Do ulic jich poslal dvacet a plánoval, že bude postupně přidávat další. Nakonec se ale rozhodl jít mírně jiným směrem.

„Rozšíření flotily aut jsme plánovali, ale nakonec jsme si řekli, že aut je v ulicích měst už tak dost. Proto jsme se zaměřili na skútry, nyní na koloběžky a v budoucnu bychom chtěli nabídnout ke sdílení i auta, která už v ulicích jsou. Prostě chceme nabídnout, aby se do sdílení aut přes nás zapojily ať už jiné firmy, státní organizace, nebo fyzické osoby,“ vysvětluje Kuchta.

Podcast si můžete poslechnout zde:

Podobné sdílení aut už nabízí v Česku třeba společnost HoppyGo, Kuchta ale říká, že jeho firma přišla s jiným řešením, které se obejde bez fyzického předávání klíčů k autu. Zájemcům chce nabídnout, aby si nechali do svého vozu namontovat speciální skříňku, před kterou půjde na dálku auto odemknout i nastartovat. „Věřím, že během května, června už nabídneme v této službě první auto,“ dodává Kuchta.

Nyní se ale podle něj firma zaměřuje hlavně na elektrokoloběžky. A přistupuje k nim jinak než společnost Lime, která začala na území Prahy půjčovat elektrokoloběžky jako první. Na Lime si řada Pražanů stěžuje, Praha také loni v říjnu vypověděla memorandum, které s firmou uzavřela. A některé městské části zakázaly provoz zelených koloběžek na svém území.

„Vím, že je to citlivé téma. Ale přesto věřím, že se nám plán s koloběžkami podaří. Oproti Lime budeme mít v ulicích neustále několik svých lidí, kteří budou vyměňovat u koloběžek baterie a zároveň budou dávat koloběžky na správné místo, aby neblokovaly provoz,“ dodává Kuchta.

Revolt se rozhodl i pro netradiční postup při pořizování koloběžek. Už loni pořízení prvních 150 strojů získal přes crowdfundingovou platformu Fundlift od větších investorů 3 miliony korun, nyní v rámci akce Kup koloběžku nebo skútr nabízí, aby si koupili koloběžku i drobní investoři.

Jedna koloběžka je vyjde na 12 500 korun, firma pak zároveň koloběžku začlení do své flotily a zajišťuje její servis i půjčování. Z provozu si pak bere část výdělku, větší díl jde vlastníkovi koloběžky. Revolt slibuje roční zúročení téměř 60 procent.

Konference WebTop100 2024 Digitální marketing

„Máme už nějaké zkušenosti se skútry, které jsme drobným investorům nabídli také. Za sebe proto odhaduji, že zúročení bude ještě vyšší. Navíc koloběžka zůstává pořád v majetku investora a může si ji po roce ze systému vzít,“ doplňuje Kuchta.

V podcastech zpovídáme na Lupě osobnosti z tuzemské e-commerce, IT, startupů i dalších oblastí. V únoru jsme mluvili například s Jaromírem Novákem, bývalým předsedou Rady Českého telekomunikačního úřadu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je od ledna 2018 ředitelem médií vydavatelství Internet Info. Předtím 6 let vedl zpravodajskou sekci portálu iDNES.cz, ještě předtím byl několik let reportérem celostátní redakce MF DNES. Občas si rád něco napíše.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).