Jiří Peterka: Stalo se: dvě digitální změny
Víte, co je to DHB? Tato zkratka může označovat leccos, jedním z nejpřiléhavějších významů je „Důchodce hrozící berlí“. Jedná se o osoby, které tráví většinu dne někde před domem a čekají na vhodnou příležitost, kdy by mohli někoho okřiknout či pokárat. Většinou již patří k místnímu koloritu, a tak jejich chování překvapí snad jen člověka, který do jejich „rajónu“ zabloudí. Nicméně s rozvojem počítačové gramotnosti a přístupu k Internetu mohou „Důchodci hrozící berlí“ oblažovat svým „mravokárstvím“ nejen své sousedy, ale třeba zrovna i vás.
Vojtěch Bednář: E-DHB přicházejí
V polovině tohoto roku vzbudila pozornost odborné veřejnosti kauza tzv. neplatných kliknutí v reklamních systémech Google AdWords a některých dalších. Google čelil žalobě ze strany poškozených firem, se kterými se nakonec dohodl na mimosoudním vyrovnání. O tom, jak vážně Google přistupuje k tomuto problému, jsme vyzpovídali Shumana Ghosemajumdera, zodpovědného za bezpečnost AdWords. Podle jeho slov přikládá Google neplatným kliknutím značnou pozornost a jejich celkový podíl je nižší než deset procent
Aleš Miklík: Google: neplatná kliknutí máme pod kontrolou
Víte o zajímavé české službě či projektu a rádi byste o něm dali vědět ostatním? Zajímá vás, co považují za nejlepší na českém Internetu odborníci i běžní uživatelé? Chyběla vám možnost, jak dát vědět provozovatelům webů a institucím, co si myslíte o jejich nabídce? Lupa se rozhodla vám všechno tohle a ještě něco navíc nabídnout: přicházíme s anketou Křišťálová Lupa 2006 – Cena českého Internetu. V několika kategoriích můžete nominovat služby a projekty (či instituce), zaměřené na české uživatele (podmínky nominace) Pokud jste ještě nepřidali svůj tip, můžete tak učinit až do pátku 22. září, kdy se nominace uzavřou. Pět nejčastěji nominovaných projektů, služeb či společností v každé kategorii poté postoupí do finálního hlasování, které potrvá od 1. do 31. října 2006. Během hlasování budete moci určit konečné pořadí pěti nejčastěji nominovaných projektů v prvních 11 kategoriích. Pořadí v kategorii Projekt roku a Anticena určí odborná porota, složená z několika desítek zástupců internetové a telekomunikační sféry, médií a společenského života.
Redakce: Křišťálová Lupa 2006: Zvolte to nejlepší na českém Internetu!
Boj se spamem, neboli s nevyžádanou poštou, je bojem s větrnými mlýny. Od minulého roku mají občané České republiky možnost stěžovat si přímo na konkrétního spammera, od kterého obdrželi nevyžádanou elektronickou poštu, a to na Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Je nutné ale zdůraznit, že podmínkou pro úspěšnost stížnosti, je fakt, že spam musí mít charakter nevyžádaného obchodního sdělení. To znamená, že pokud vás bude někdo otravovat emaily s varováním o konci světa, máte prostě smůlu. Stejně tak jako u všech spamů poslaných ze zahraničí. Reaguje ÚOOÚ na učiněná podání?
Pavlův blog na Lupě: Zkušenost s ÚOOÚ
Servery nabízející sdílení videí patří k celosvětově nejnavštěvovanějším a nejoblíbenějším službám. Jak vypadají žebříčky nejsledovanějších videí na Google a YouTube?
Jilmův blog na Lupě: YouTube versus Google Video – souboj odpadků
Ve druhém dílu nového seriálu o DoS útocích se podíváme na jedny z nejprostších a stále používaných DoS útoků, které stále mnohým uživatelům a správcům sužují život, jelikož pomocí nástrojů zvládne útok i začátečník. Jmenovitě si probereme útoky ICMP záplava, UDP záplava, TCP záplava, Mass mailing list a E-mail bombs.
Martin Haller: Denial of Service (DoS) útoky: záplavové typy
I v dnešní době rychlého Internetu a mnoha služeb existují místa a situace, kdy nezbývá než se spokojit s pomalým a nestabilním připojením. Jak s ním lze pracovat s moderními a složitými weby? Provedli jsme malý průzkum. Někde jen načítání trvá déle, než jsme zvyklí, jinde je připojení nepoužitelné.
Vojtěch Bednář: Na Internet s GPRS
Ceny internetové reklamy v posledních měsících a letech v absolutních číslech rostou. Je třeba ale mít na paměti, že návštěvnost takřka všech serverů roste. Co šlo pro reklamu na internetových serverech vyjednat před třemi lety, je už dnes skoro nemyslitelné, říká senior account manager komunikační agentury Beyond Interactive Petr Fryš. Jaká je dnes pozice internetové reklamy, kdo táhne trh a co si myslí Petr Fryš o její budoucnosti?
Martin Schreier: Petr Fryš: Internet bude ještě sebevědomější
Grid computing se za posledních několik let postupně vymaňuje ze zajetí ryze vědecko-výzkumného prostředí, neboť nabízí mnoho užitečného i pro potřeby průmyslového sektoru. V našich končinách na tom ale s podnikovým využitím gridu ještě moc daleko nejsme.
Rita Pužmanová: Grid computing ve firemním prostředí
Po Radiokomunikacích přichází nyní i Volný s nabídkou, v rámci které k pevné telefonní lince přidává ještě přístup k Internetu zdarma – s rychlostí 256/64 kbit/s a s objemem 1 GB. Pro náročnější uživatele pak nabízí 10 Mbit/s po ADSL2+. Vše ale jen na zpřístupněných místních smyčkách (LLU). Jinde zatím nabízí nejvýše 2 Mbit/s.
Jiří Peterka: Nový trend: Internet (k telefonu) zdarma
Poslední díl našeho seriálu o zakládání e-shopu je sledem více či méně obecných doporučení, čeho by se měl začínající internetový prodejce vyvarovat a nač by naopak neměl zapomenout. Vrátíme se zároveň k jednotlivým dílům seriálu a problémům, kterými se zabýval…
Marcel Kupka: Zakládáme e-shop: několik rad závěrem
Není zcela obvyklé, aby se ve významných amerických médií psalo o softwaru vyvíjeném v Česku. AllPeers se to podařilo a dokonce dlouho před samotným uvolněním první veřejné betaverze. Kdo za tímto programem na sdílení souborů stojí? A má skutečně šanci v nemalé konkurenci uspět?
David Antoš: AllPeers – český projekt s velkými ambicemi
Nominovali jste již své oblíbené internetové služby a projekty do ankety Křišťálová Lupa 2006 - Cena českého Internetu?