Týdenní revize: byl tu Invex, všimli jste si?

27. 10. 2007
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Autor: 29
Další ročník kdysi významného veletrhu asi nikoho nezaskočil složením návštěvnosti i představenými novinkami, několik zajímavých zpráv jsme pro vás přesto z výstaviště přivezli. Kromě toho jsme pátrali po strategii Radiokomunikací, testovali personalizované homepage (kam dnes patří i Seznam) a zjistili, jak se nová cena domény .cz podepsala na počtu registrací. APEK bude testovat e-shopy metodou "mystery shopping", bude to krok vpřed?

O urputnosti souboje mezi nahrávacím průmyslem a „tou druhou stranou“ podáváme na Lupě svědectví téměř pravidelně: chvíli má navrch jedna strana, chvíli druhá, ale málokdy se jedné z nich povede to, co nedávno „pirátům“ z torrentové zátoky. Zmocnili se totiž domény ifpi.org, která donedávna patřila stejnojmenné organizaci, hájící práva autorů. Vtipný, elegantní a z hlediska vleklé války bezvýznamný kousek.
Vojtěch Bednář: Piráti unesli IFPI

Invex: kdysi povinná záležitost pro každého fandu informačních technologií, dnes často jen ta povinnost (ze které se navíc spousta lidí snaží vykroutit). Záběr celé akce přesto zvládá obejmout leckterou zajímavou novinku či událost z „internetové“ scény: Fórum elektronické komunikace, budoucnost informatiky v Česku (aneb jak se z průmyslové montovny stát vývojovým centrem), vznik asociace sdružující VoIP operátory (její členové už nyní dohromady provozují na 60 000 až 70 000 hlasových přípojek). Český statistický úřad také využil příležitosti kumulace odborné veřejnosti a zveřejnil na Invexu aktuální údaje o penetraci IT v ČR. Druhý den Invexu nemohla také chybět ani přednáška o virtuálním světě Second Life, do kterého v rámci populární vlny tohoto světa nově vstoupil i Český rozhlas.
Jiří Peterka: Stalo se: Invex ante portas, Invex 2007: den první a Invex 2007: Den druhý

U koho naopak zájem o návštěvu Invexu neopadá, jsou studenti a obecně mladší generace, nezkažená světem byznysu. S ideály o získávání bezprostředních zážitků s novinkami a hosteskami vstupují na plochu brněnského výstaviště celé zástupy dychtivých budoucích informatiků. Opačnými východy před nimi leckdy prchají ostatní návštěvníci, určité symbióze se však obě skupiny přeci jen s postupem let naučily. Základní pravidlem pro přežití je udržet si nadhled – a to i když koncentrace příslušníků opačného typu dosahuje nebezpečných hodnot…
Vojtěch Bednář: 12,5 Um/m2
Internet blog na Lupě: Všimli jste si, že je Invex?

České radiokomunikace od výměny na nejvyšším postu prochází restrukturalizací, která má za úkol ze tří divizí, které společnost měla, udělat divize dvě, a to zejména ve smyslu spojení správy majetku s vysílací divizí. V důsledku toho již společnost opustilo na 200 zaměstnanců. Bude mít tato skutečnost nějaký vliv na nabízené služby? A jaká je vlastně strategie Radiokomunikací do dalších let – ať už u připojení ADSL, tak třeba uvažované IPTV?
Martin Vyleťal: Jane Hannah: plány na prodej Radiokomunikací zatím neexistují

Správce české domény, sdružení CZ.NIC, od 1. října nasadil dlouho očekávaný nový registrační systém, který mj. dovolil snížit velkoobchodní cenu registrace domény .cz o téměř polovinu. Na nové podmínky obratem reagovali registrátoři domén a snížili ceny i pro koncové uživatele – držitele domén. Jak se tento fakt promítl do počtu registrací, ať už celkového počtu, tak u jednotlivých registrátorů?
Vojtěch Bednář: Nižší cena české domény vyhnala vzhůru počty registrací

Blogy byly na počátku své éry považovány za bublinu (a mnozí jejich vymezení nechápou dodnes – nutno dodat, že v některých případech po právu), dnes však již jejich úspěch zpochybňuje málokdo. Stačí se ostatně podívat na jejich již nutnou přítomnost na každém větším zpravodajském webu. Blogovací systémy zažívají žně, na obzoru je však již další módní vlna: mikroblogování. Každý, kdo na vlastní kůži poznal svízel pravidelného většího psaní, bude touto novinkou dost možná osloven, mají však mikroblogy stejnou šanci na úspěch i u čtenářů?
Jiří Macich: Mikroblogy? Mikrošance na úspěch

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) sdružuje provozovatele e-shopů, kterým bezesporu záleží na kvalitě služeb a předání tohoto vzkazu svým zákazníkům. Jistě proto bude zajímavé sledovat výsledky druhého stupně certifikace, který zahrnuje i fiktivní nákupy. APEK přesto podle svého výkonného ředitele Jana Vetyšky neočekává, že by některý e-shop dokázal splnit podmínky certifikace na 100 procent. Proč?
Martin Schreier: Jan Vetyška: 100% úspěch při fiktivním nákupu je pro e-shopy motivací

Počátek října letošního roku bude v historii amerického projektu Internet2 zapsán velkým písmem. Skončila páteřní síť Abilene a s ní i jedna z významných kapitol Internetu2. Jeho nová síť se honosí hybridní koncepcí, kapacitou páteřních tras 100 Gbit/s a zcela novými službami.
Pavel Satrapa: Internet2 má novou páteř

Internetová komunikace díky mnoha unikátním rysům svého prostředí disponuje mnoha odlišnostmi od komunikace „reálné“. Co to může znamenat v praxi? Třeba to, že si na Internetu málokdy můžete ověřit, že váš protějšek je skutečně tím, za co se vydává. Lež, přetvářka a manipulace získávají na Internetu ideální operační prostředí. Na co si tedy při virtuální komunikaci dávat pozor a proč?
Martin Pírko: Lež a Internet: ideální pár?

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Seznam minulý týden nasadil novou podobu své homepage, kterou se o kus vzdálil obvyklým parametrům domácích stránek českých portálů. Personalizace znovu zažívá renesanci a v centru zájmu jsou individuální potřeby uživatele. Domácí stránka Seznamu je dokonce bez reklam. Vlastní uspořádání své výchozí stránky však již dlouhou dobu nabízí mnoho úspěšných služeb v zahraničí, některé z nich v českém překladu. Jak Seznam vychází z porovnání s těmito specializovanými servery co do množství a kvality funkcí?
Michal Černý: Seznam v ostré konkurenci
Blog Milana Šustka na Lupě: Nový Seznam i s novou strategií?

A nakonec dnešního přehledu dojde řada i na variantu oblíbené strašidelné vize: také věříte, že Google o vás ví všechno a co neví, to umí najít? Jiní soudí, že je nesmysl, aby se někdo zabýval analýzou těch miliard nashromážděných údajů. Některé služby internetového všeuměla se každopádně tváří tak, že by o vás měly vědět skutečně hodně – třeba i to, jaké stránky by se vám mohly líbit. Jenže pak to v praxi příliš nefunguje. Tak kde je vlastně pravda?
Koppel blog na Lupě: Co všechno na vás Google ví?

Obáváte se o své soukromí na Internetu?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).