Hlavní navigace

David Slánský (KPMG): Z dat umíme předpovídat, jak se lidé budou v budoucnu chovat

David Slížek

Firmy se naučily používat data, aby zjistily co nejvíce o svých zákaznících. Teď se učí na základě analýzy dat předvídat také to, jak se budou chovat jejich zaměstnanci. Uvnitř: VIDEO.

Doba čtení: 1 minuta

„Pokud chceme predikovat lidské chování, potřebujeme obrovskou spoustu signálů, předzpracovaných dat. Rozvoj dnešních technologií, umělé inteligence a datové vědy nám umožňuje takové obrovské objemy údajů vůbec zpracovávat. Pro predikci chování jednoho člověka běžně používáme kolem 10 tisíc signálů,“ říká o datové analýze v personalistice David Slánský z poradenské firmy KPMG.

Můžete si stáhnout také audioverzi rozhovoru ve formátu mp3.

Z dat je podle něj možné poměrně přesně předpovídat, jak bude zaměstnanec v práci fungovat nebo jaká je pravděpodobnost, že se rozhodne z firmy odejít. Čísla ukazují, že lidé nejčastěji odcházejí z práce kvůli složitému dojíždění a kvůli tomu, že si nesedí se šéfem, podotýká Slánský.

Jak taková datová analýza zaměstnanců probíhá, co se z ní dá zjistit a jak se dají lidé přesvědčit, aby se nebáli údaje o sobě poskytovat? Podívejte se na náš videorozhovor:

NMI18_Urban

David Slánský, KPMG from Internet Info on Vimeo.

Podívejte se také na předchozí videorozhovory: Zdeněk Cendra (CDN77, Peering.cz, SuperHosting), Vít Horký (Brand Embassy), Jan John (SimpleCell), Damir Špoljarič (VSHosting), Adam Skotnický (Mirantis), Miloš Mastník (České Radiokomunikace), Filip Doušek (Stories), Václav Provazník (IBM), Michal Stachník (Cisco), Marek Rosa (GoodAI), Martin Rehák (Cisco), Pavel Bykov (IP Fabric).

Na videorozhovorech technicky spolupracujeme s provozovatelem serveru Mladypodnikatel.cz Jiřím Rosteckým. Pokud máte k našim videům nějaké nápady nebo připomínky, budeme rádi, když nám je pošlete na e-mail redakce@lupa.cz.

Našli jste v článku chybu?