Hlavní navigace
Glosa

Marek Prokop: Proč si myslím, že Google nekrade obrázky

Vyhledávání obrázků je software, který žádné obrázky neobsahuje. Jen na žádost a zadání uživatele vybere URL obrázků a jejich obsah zobrazí, argumentuje Marek Prokop.

Marek Prokop

1. 3. 2013 6:30
Glosa

Jan Handl: Nezapomínejme na zákazníky, kteří nakupují offline

Jak do takzvané „nákupní cesty“ promlouvá internet? Ovlivňuje i nákupy, které nakonec proběhnou v kamenných obchodech? A proč i dnes mnoho značek zanedbává Internet?

Jan Handl

1. 2. 2013 6:30
| 2
Polemika

Peter Lelovič: Sociální sítě rozhodly volby? Ani náhodou

Měly sociální sítě vliv na výsledek prezidentských voleb? Pokračujeme v polemice expertů – dnes zveřejňujeme názor konzultanta marketingových komunikací Petera Leloviče.

Peter Lelovič

28. 1. 2013 6:30
Komentář

Daniel Dočekal: Sociální sítě o výsledku 1. kola prezidentských voleb NErozhodly

Zkuste trochu počítat: na sociálních sítích najdete možná tak třetinu internetové populace. A v hodně příznivém případě pětinu celé české populace. Kupecké počty? Možná.

Daniel Dočekal

16. 1. 2013 6:30
Komentář

Ján Simkanič: Proč o výsledku 1. kola prezidentských voleb rozhodly sociální sítě

Jan Fischer se nestane prezidentem kvůli sociálním sítím. Řada lidí poukazuje další faktory, které hrály podle nich větší roli. Zkusím vysvětlit, proč o tom vlivu nepochybuji.

Ján Simkanič

15. 1. 2013 6:30
Komentář

Jiří Hlavenka: Kdo uchvátil Internet? Ztrátě svobody se zřejmě nevyhneme

Internet toho zažil hodně, ale něco takového ne: pokus o to, aby se jeho kontrolorem stala Mezinárodní telekomunikační unie (ITU). Podívejme se na něj v širších souvislostech.

Jiří Hlavenka

15. 1. 2013 6:30

Jan Handl: Zakazování mobilů ve školách vychází z módy

Mobilní telefony byly ve školách dlouho více či méně trpěným zlem. Žáci a studenti je používali jako taháky a prostředek k rozptýlení a zahnání nudy. Po nešťastných událostech na amerických školách se ale tamní veřejnost i vedení vzdělávacích institucí začíná k mobilům upínat jako k zařízením, které pomohou krizové okamžiky zvládat.

Jan Handl

11. 1. 2013 6:30

Jiří Hlavenka: Až jednou budeme platit přes Bank of Google / Bank of Apple

Aby nestačila mimořádná nejasnost v budoucnosti ekonomické, politické a – nebojme se říci – civilizační, nastalo zvláštní nejasno i v oblasti takzvaných internetových plateb, kterým raději říkejme platby digitální. Přinesou mobilní platby zánik peněz a bankovních systémů, jak je dnes známe?

Jiří Hlavenka

8. 1. 2013 6:30

Jan Handl: Pro koho jsou mobily opravdu důležité?

Zaneprázdnění manažeři nebo zemědělci na africkém venkově? Kdo důležitost mobilu skutečně ocení a pro koho může být mobil klíčovým zařízením? Řekli byste, že podíl mobilních přístupů na internet je vyšší v Africe než ve vyspělých zemích? Mobilní zařízení opravdu mění svět, ale jinak, než si myslíme.

Jan Handl

28. 12. 2012 6:30

Jan Handl: Jakou cenu máte pro Facebook?

V létě americký kongres požádal firmy, které sbírají data o uživatelích internetu, aby jim daly vědět, kde a jak své informace sbírají. Kongresmany také zajímalo, zda tato data prodávají třetím stranám. Měli bychom se vůbec zabývat tím, kdo, kde a jak naše data sbírá? A má smysl proti tomu bojovat?

Jan Handl

7. 12. 2012 6:30
| 1

Jiří Hlavenka: Stanou se telekomunikační operátoři bezvýznamnými firmami?

Disrupcí se nazývá přelomová událost v dlouhodobě stabilním podnikatelském segmentu, která dokáže během krátké doby tento obor zcela rozbořit, obří firmy, které se v něm o dlouhou dobu dělily o moc odsoudit k bezvýznamnosti a dát povstat novým králům trhu. Internet sám těchto disrupcí provedl “kamennému” světu nepočítaně. Zdá se docela pravděpodobné, že bourací vlna se pomalu blíží i k oboru telekomunikací.

Jiří Hlavenka

4. 12. 2012 6:30

Jan Handl: Přichází lifelogging, aneb Velký bratr by se zaradoval

Dali byste si na klopu minikameru, která bude každých 30 vteřin snímat to, co vidíte? Přesně tohle umožní projekt, který si nedávno získal pozornost médií a dárců na Kickstarteru. Příští rok bude s největší pravděpodobností k dispozici krabicové řešení, které umožní takto snímat život prakticky každému.

Jan Handl

30. 11. 2012 6:30

Milan Hába (T-Mobile): O nesmrtelnosti FUPu

K mému tvrzení, že „FUP bude vždy“, je vhodné doplnit, že do budoucna může FUP vypadat úplně jinak než dnes, píše ve svém komentáři Milan Hába z českého T-Mobile. Změnu má podle něj přinést hlavně přechod na nové LTE sítě.

Milan Hába

29. 11. 2012 6:30

Pavel Vopařil: Jak velkého Černého Petra drží Centrum.cz

Otírat se o Centrum.cz patří na českém internetu jaksi k dobrým mravům, napsal na svém blogu ředitel komerční divize Centrum Holdings Pavel Vopařil. A jak to s Centrem podle něj vypadá?

Pavel Vopařil

26. 11. 2012 6:30

Ondřej Malý: Že je FUP věčný? Budoucnost patří neomezeným datům, věří Švýcaři

Říká-li Švýcar, že přestane měřit čas, měli bychom zpozornět. Ačkoli si operátoři v České republice zatím nedokáží představit datové služby bez omezení tzv. fair user policy, ve Švýcarsku účtování přenesených dat považují za dobový přežitek.

Ondřej Malý

22. 11. 2012 6:30

Jan Handl: Co může zahubit Internet věcí?

O tom, že existuje Internet věcí, víme už dlouho. Je pěkné, že mezi sebou komunikují přístroje a senzory, občas se nějaká z důležitějších informací dostane k člověku. Na tom, že se na internetu vyskytují věci, vlastně není nic špatného a i tento krásný obor má svá ohrožení, díky kterým se nemusíme bát, že nás stroje převálcují.

Jan Handl

20. 11. 2012 6:30
| 1

Tomáš Vyskočil: Kdo skutečně tahá za nitky na českém internetu?

Seznam.cz běží jako namazaný stroj, Google vede v PPC reklamě, iDNES má problém, Centrum drží Černého Petra, Allegro je štika, Ringier je v onlinu pozadu a Sanoma doufá v zázrak. Jak vypadá situace na českém internetu očima Tomáše Vyskočila?

Tomáš Vyskočil

14. 11. 2012 6:30

Jiří Hlavenka: Facebookem k názorové singularitě, aneb digitální propast se rozevírá

„Oblíbené“ téma na Lupě je opět tady. Sociální sítě nejsou geekovskou komunitou zrovna milovány, ale jak praví klasik – to, že Facebook nemáme rádi nebo jím opovrhujeme, je asi tak jediné, co s ním můžeme dělat.

Jiří Hlavenka

13. 11. 2012 6:30

David Šmehlík: Potřebujeme pro startupy tolik akcelerátorů a hubů?

V České republice je 30 až 50 viditelných globálních startupů. Potřebujeme pro ně tolik akcelerátorů a hubů, když ani jeden z nich nedokáže české projekty napojit na globální investory a mentory? Nad svými zkušenostmi se zamýšlí spoluzakladatel startupu Druidly.com David Šmehlík.

David Šmehlík

30. 10. 2012 6:30
| 8

Jan Handl: Temná stránka Wikipedie

Cenzura údajné dětské pornografie, svévolné zásahy do obsahu, vyřizování osobních účtů v profilech lidí, podplácení editorů… To vše se dělo a k dobré pověsti Wikipedie to zajisté nepomohlo. Přes to všechno nelze najít závažnější důvod, proč přestat Wikipedii obdivovat.

Jan Handl

26. 10. 2012 6:30

Jiří Peterka: Telefónica pustí do své sítě prvního virtuála Blesk mobil. Proč právě teď?

Telefónica a vydavatelství Ringier představí příští úterý „převratnou změnu na telekomunikačním trhu“. Mělo by se jednat o prvního virtuálního mobilního operátora, kterého Telefónica dobrovolně pustí do své sítě. Proč se k tomu odhodlala právě nyní, zatímco všechny dosavadní pokusy ztroskotaly?

Jiří Peterka

25. 10. 2012 15:15

Jiří Hlavenka: Vychovali jste obludu internetových diskusí a ta vás sežrala

Téma, do jaké míry povolovat, zakazovat, anonymizovat či podrobovat editorským úpravám (čti: mazání) diskusní příspěvky v hlavních českých médiích na Internetu, je věčné. Všechna velká média postupně provádějí úpravy směřující k „de-anonymizaci“ diskusí; prostředky jsou různé, deklarovaný cíl stejný – zkvalitnění diskusí, redukci „žumpovitosti“ českých diskusních fór. Raději méně, ale kvalitněji, říkají vydavatelé.

Jiří Hlavenka

19. 10. 2012 10:30

Medián Petra Koubského: Kdo rozhoduje o tom, že si novinář nemá brát dárky?

Každou středu se na Lupě nad děním ve světě nových médií zamýšlí analytik a publicista Petr Koubský. Jeho sloupek jsme nazvali Medián – vychází v prostřední den týdne, věnuje se médiím a rozhodně není průměrný. Ať je vám dobrým průvodcem po online mediálním světě.

Petr Koubský

10. 10. 2012 6:30

Jiří Hlavenka: Budoucnost žurnalistiky nebyla nikdy tak temná jako dnes

Nejen k současnosti, ale i k budoucnosti žurnalistiky se ve svém článku na Lupě vyjádřil David Antoš. Píše, že budoucnost žurnalistiky je růžová. Materiál mě překvapil, neboť se domnívám, že je tomu bohužel přesně naopak.

Jiří Hlavenka

8. 10. 2012 6:30

Tablety patří e-mailům a zpravodajství. A co na mobilních zařízeních děláte vy?

Podle jednoho z výzkumů s rostoucím počet uživatelů tabletů vzniká nová sorta lidí, kteří konzumují zpravodajství s větší vervou než ostatní. Kromě zpráv na mobilních zařízeních prý vedou e-maily, ale kde jsou ty aktivity, které možná neradi přiznáváme? Jsou data od účastníků výzkumů skutečně pravdivá?

Jan Handl

5. 10. 2012 6:30

Medián Petra Koubského: Rozum a Quartz

Počínaje dnešním dnem se na Lupě bude každou středu nad děním ve světě nových médií zamýšlet analytik a publicista Petr Koubský. Jeho sloupek jsme nazvali Medián – vychází v prostřední den týdne, věnuje se médiím a rozhodně není průměrný. Ať se vám stane dobrým průvodcem po online mediálním světě.

Petr Koubský

3. 10. 2012 6:30
| 1

Jiří Hlavenka: Spor mezi Applem a Samsungem by měl rozhodovat Bůh

Soudy jsou ve sporech Apple – Samsung stavěny do nezáviděníhodné role: rozhodování prakticky není možno podložit silnou argumentací a stává se čistě věcí osobních názorů soudců. Snad nic není standardnímu právnímu myšlení vzdálenější – a přesto budou padat další a další verdikty.

Jiří Hlavenka

27. 9. 2012 6:30

Reklama na sociálních sítích: Neinzerujte. Bavte!

Sociální sítě nechtějí inzerenty, ale baviče. Firmy by si měly uvědomit, že nejde o klasická média, ve kterých je rozumnými konzumenty reklama tolerována. I když je potřeba „zábavnosti“ známou poučkou pro většinu odborné veřejnosti, opakování je matkou moudrosti – skutečně je třeba bavit. S tímto přístupem jsou totiž šance na úspěch mnohem větší.

Jan Handl

25. 9. 2012 6:30
| 8

Proč máme platit za odběr na pobočce? Protože chceme nakupovat co nejlevněji

Na začátku září Mall.cz zpoplatnil osobní odběry u zboží do 1500 korun. Chce tak zastavit pokles průměrné hodnoty účtenky a kompenzovat náklady, které jsou s vyzvedáváním na pobočkách spojeny.

Martin Vyleťal

19. 9. 2012 6:30

Co dělat, když se intimní fotky rozutečou po internetu?

Jste ve vztahu a s protějškem si vyměňujete vlastní erotické obrázky jako na běžícím pásu. Ale co když se partnerem rozejdete a vaše kompromitující snímky poslouží jako nástroj odplaty?

Jan Handl

18. 9. 2012 6:30