Hlavní navigace

Průzkum

V zahraničních e-shopech nakupujeme hlavně kvůli nižší ceně a šíři sortimentu

Nedostupnost konkrétních značek na českém trhu a cena, to jsou podle výsledků průzkumu firmy PayPal hlavní důvody, proč Češi nakupují online v zahraničí.

Doba čtení: 1 minuta

Analýza sentimentu: Které kandidáty na prezidenta má český internet nejradši?

Jak pozitivně nebo negativně jsou na českém internetu vnímáni kandidáti na českého prezidenta? A jaká témata jsou s jejich jmény nejčastěji spojována? Online deník Aktuálně.cz ve spolupráci se službou Memepower publikoval aplikaci srovnávající zmínky o jednotlivých kandidátech na českém internetu.

Doba čtení: do minuty

9 z 10 uživatelů mobilních zařízení vymění osobní informace za nabídky

Podle průzkumu  McAfee plných 88 % uživatelů mobilních telefon a/nebo tabletů vymění osobní informace za nabídky, které jsou pro ně výhodné. Čísla se samozřejmě týkají uživatelů z USA, ale přesto jsou zajímavá. 76 % poskytne mailové adresy. 62 % poskytne své jméno 56 % věk 36 % adresu a mobilní číslo 7 % číslo platební karty

Doba čtení: do minuty

78 % uživatelů bude mít v roce 2017 přístup k e-mailu z mobilů

Forrester Research uvádí zajímavé informace v čerstvé studii  Forrester Research Email Marketing Forecast, 2012 To 2017 (US) – ta se sice týká USA, ale je zajímavá hlavně s ohledem na nikdy nekončící předpovědi konce elektronické pošty. Forresteři tak pro rok 2017 předpovídají Zdvojnásobení počtu aktivních uživatelů elektronické pošty, těch bude 227 milionů Stoupne výrazně počet lidí, kteří budou k poště přistupovat z mobilních telefonů, na 178 milionů, 78 % všech aktivních uživatelů v USA E…

18. 10. 2012 14:57
Doba čtení: 1 minuta

Čtenáři online novin na mobilech preferují výrazně prohlížeč oproti aplikacím

Čtenáři online novin na tabletech skor třikrát více  raději prohlížečovou podobu místo aplikaci, u mobilu je to dvakrát více těch co čtou v prohlížeči než prostřednictvím aplikace. Uvádí to studie Pew Research Center. Studie také uvádí, že mobilní zařízení nijak neohrožují tradiční způsoby získávání zpráv, zejména pokud jde o uživatele tabletů – ti v 43 % případů uvádějí, že tablety se postaraly o to, že dokonce více čtou zprávy. Zhruba třetina začala číst zprávy tam, kde je předtím nečetla.…

1. 10. 2012 16:24
Doba čtení: 1 minuta

Jedna obrazovka nestačí: Dvě třetiny lidí při sledování televize hledají na internetu

Jsme multiobrazovkovou generací. Obsah sledujeme v mobilu, na tabletu, na počítači a v televizi, často dokonce i na více obrazovkách zároveň. Porozumět zvykům současných uživatelů pomáhá nový výzkum „The New Multi-screen World (Understanding Cross-platform Consumer Behavior)“.

Doba čtení: 4 minuty

Bernstein Research: lidé nechtějí mobily s Windows Phone

Podle Pierra Ferragu, analytika společnosti Bernstein Research, pramení slabé prodeje telefonů s operačním systémem Windows Phone z dlouhodobého nezájmu spotřebitelů o tuto platformu. Naše průzkumy ukazují, že slabé prodeje mobilních telefonů s operačním systémem Windows Phone pramení z hlubokého a trvalého nezájmu spotřebitelů o tento produkt. Přes opakované úsilí výrobců (Nokia, ale i Samsung nebo HTC) a mobilních operátorů vytvořit alternativu k Androidu a iOS na bázi Windows, navzdory…

Doba čtení: 1 minuta

Dokáže Twitter předvídat výsledky amerických voleb?

Twitter spustil volební speciál pod názvem The Twitter Political Index. Soupeří na něm Barack Obama a Mitt Romney a na speciálu se podílí ještě navíc Topsy (odkaz vede na podrobnější vysvětlení funkčnosti politického speciálu).  Ještě zajímavější pohled na aktivitu Twitteru v oblasti předpovídání politických postojů ale hledejte v Twitter Political Index measures feelings towards candidates na FlowingData. Srovnání vývoje na Twitteru proti klasickým výsledkům je více než zajímavé.

2. 8. 2012 17:35
Doba čtení: do minuty

Americké noviny využívají při zpoplatnění obsahu hlavně lákání na určitý počet článků zdarma

Podle dat Americké novinové asociace (Newspaper Association of America, NAA) převažuje mezi zpoplatněným přístupem k internetovým obsahům novin takový, který umožní přístup zdarma k omezenému počtu článků a poté vyžaduje digitální předplatné (87 % z novin). Podle eByline.biz  jde v průměru o 11.2 článku.

2. 8. 2012 15:01
Doba čtení: 1 minuta

iPad slouží hlavně pro brouzdání po Internetu

Hlavním způsobem využíti iPadu je brouzdání po Internetu a v oblastí zábavy, uvádí to čerstvá studie od Consumer Intelligence Research Partners. Jakkoliv využití iPadu pro pracovní účely stoupá, stále je tento způsob výrazně pozadu za využitím pro zábavu (tedy sledování videa, prohlížení fotografií a poslouchání hudby). Nový iPad (třetí) přispěl k vyššímu využití pro pracovní účely. 

Doba čtení: 1 minuta

V otázce využívání osobních dat lidé věří nejméně Facebooku

 Pouze jedna třetina internetových uživatelů důvěřuje Facebooku v otázce použití osobních informací pro cílení inzerce. Dvě třetiny se cítí komfortně ohledně použití údajů o nákupech pro doporučování dalších produktů u Amazonu. A 41% uživatelů důvěřuje Google ohledně zveřejňování inzerce na základě toho, co s jeho pomocí hledali.

Doba čtení: do minuty

Marketéři používají inzerci na Facebooku hlavně pro zvyšování povědomí

Marketéři nakupují inzeráty na Facebooku hlavně s cílem zvyšování povědomí o značce či produktu. Vyplývá to z průzkumu, který uspořádalo AdAge mezi svými předplatiteli. Ti v 45.9 % případech požadují budování povědomí a vztahu k jejich značce  za nejvyšší prioritu. Na druhém místě se s velkým odstupem umístilo generování návštěvnosti webových stránek (17.6 %).

10. 7. 2012 14:49
Doba čtení: do minuty

Twitter překonal Facebook jako primární zdroj sledování konkurentů

Nedávný průzkum provedený společností Digimind ukázal, že drtivá většina z oslovených společností (79,2 %) sleduje sociální sítě pro získávání informací o konkurenci, o vývoji odvětví nebo o spotřebitelských trendech. Vítězí však Twitter a LinkedIn, a nikoli Facebook nebo Google+. Twitter sleduje 62,5 % společností a 69,4 % se zajímá o LinkedIn. Facebook a Google+ následují podílem 47,2 % a 35,2 %. Je též překvapující, že v éře téměř konstantního humbuku kolem hodnoty informací získávaných ze…

1. 6. 2012 19:56
Doba čtení: 1 minuta

Skoro 60% Američanů nevěří Facebooku v otázce ochrany soukromí

Associated Press a CNBC zveřejnili detailní výsledky průzkumu souvisejícího hlavně se vstupem Facebooku na akciový trh. Vedle otázek zkoumajících názor lidí na společnost, Marka Zuckerberga a finanční záležitosti se mezi otázkami objevila i otázka „Věříte, že Facebook vaše osobní informace udrží v soukromí?“. Výsledek pro Facebook není nijak příznivý, pouze 13 % dotazovaných kompletně věří. Málo či vůbec ale věří 59 %.

Doba čtení: 1 minuta

Na trhu je 220 různých modelů tabletů, přes 30 e-čteček (a pak si vyberte)

Podle ABI Research je na trhu k dispozici 220 různých modelů tabletů (celosvětově). Většina nových tabletů se navíc pohybuje v ceně pod 400 USD a snaží se cílit na trhy jako je Indie či Čína. V tabletech nad 400 USD jednoznačně vládne Apple, stejně tak jako v kategorii tabletů s displejem nad 9" – právě velkých tabletů se prodalo přes 75% z celkového objemu. A většina z nich byl iPad 2. Podle analytiků ale v příštích letech převládnou tablety s cenou pod 400 USD a s displejem mezi 7" až 9".

Doba čtení: 1 minuta

O personalizované výsledky v hledání není zájem

AYTM Market Research zveřejnili výsledky průzkumu, kde 45.4% dotazovaných preferuje zobrazováný totožných výsledků hledání všem co hledají, 39.1% se sice personalizované vyhledávání líbí, ale trápi je otázka soukromí. Pouze 15.5% dotazovaných chce personalizované výsledky hledání. Zdroj: Consumers Concerned About Personalized Search Results

Doba čtení: do minuty

Průzkum: Vaše nejoblíbenější / nejdůležitější aplikace pro Android (2011)

Více než před rokem (v říjnu 2010) vznikl první průzkum zjišťující nejoblíbenější (nejdůležitější) aplikace pro Android. Je čas ho znovu zopakovat a podívat se, co se změnilo po roce. Vaše nejoblíbenější / nejdůležitější aplikace pro Android můžete zadat prostřednictvím dotazníku v Google Docs. Pokud budete chtít pomoci s šířením odkazu na dotazník, k dispozici je zkrácená adresa goo.gl/yRwt3

21. 12. 2011 7:58
Doba čtení: 1 minuta

Čtvrtina českých uživatelů tráví na Internetu více než 21 hodin týdně

Polovina Čechů tráví u Internetu mimo svoje pracovní povinnosti jednu až tři hodiny denně, vyplývá to ze zářijového průzkumu společnosti TNS AISA pro Seznam.cz. Čtvrtina uživatelů pak tráví na Internetu více než 21 hodin týdně. Na otázku: Jaká jedna webová stránka Vás napadne, když se řekne Internet, podle Lubomíra Gazdoše, analytika marketingu společnosti Seznam.cz, 59 % respondentů odpovědělo, že portál Seznam.cz. Sociální síť Facebook uvedlo na prvním místě 9 % a světový vyhledavač Google…

Doba čtení: do minuty

Průzkum - Facebook a jeho využití v českých firmách

Prosba pro kohokoliv, kdo se v české firmě stará o Facebook – pro školení, články i připravovanou studii na toto téma hledám odpovědi na otázky, které se týkají toho, jak české firmy využívají Twitter. Pokud chcete pomoci, vyplňte prosím následující dotazník. Za vyplnění vám mohu nabídnout pouze vděčnost a případně poskytnutí základních souhrnných informací, které z dotazníku vzejdou. Vyplnit můžete vyplnit přímo v Google Docs dotazníku  - Facebook a jeho využití v českých firmách.

25. 10. 2011 8:37
Doba čtení: do minuty

Průzkum - Twitter a jeho využití v českých firmách

Prosba pro kohokoliv, kdo se v české firmě stará o Twitter – pro školení, články i připravovanou studii na toto téma hledám odpovědi na otázky, které se týkají toho, jak české firmy využívají Twitter. Pokud chcete pomoci, vyplňte prosím následující dotazník. Za vyplnění vám mohu nabídnout pouze vděčnost a případně poskytnutí základních souhrnných informací, které z dotazníku vzejdou. Vyplnit můžete vyplnit přímo v Google Docs dotazníku  - Twitter a jeho využití v českých firmách.

Doba čtení: do minuty