Hlavní navigace

Týdenní revize: Microsoft vzdal boj o Yahoo

10. 5. 2008
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Autor: 29
První spam byl odeslán ještě před vznikem samotného Internetu. Televize Nova spustila nový web, se kterým má velkolepé plány. Ohrozí pozice zavedených zpravodajských serverů? Zrušení datových limitů u ADSL připojení nebylo doprovázeno poklesem přenosových rychlostí. Microsoft stáhl nabídku na koupi Yahoo. Je to definitivní tečka za námluvami nebo jen taktická přestávka v předem promyšlené strategii?

Podle dostupných statistik dnes tvoří spam přes 90 procent veškerého e-mailového provozu. Díky sofistikovanějším filtrovacím technikám se sice daří detekovat značnou část nevyžádaných zpráv, spam ale nadále představuje jeden z největších problémů současného Internetu. Ačkoli se to zdá neuvěřitelné první zdokumentovaný spam měl být odeslán již před 30 lety, v květnu roku 1978, tedy v době, kdy Internet ještě vůbec neexistoval. Gary Thuerk jej odeslal prostřednictvím zárodečného ARPANETu (vznik a vývoj) a podařilo se mu zasáhnout na 320 uživatelů. Jen díky neznalosti programu (obdoby dnešních e-mailových klientů), jehož prostřednictvím byla zpráva odeslána, se Garymu nepodařilo e-mail doručit více uživatelům. Jako skutečně první „záměrný komerční spam“ bývá v literatuře popisován případ právní kanceláře Canter&Siegelová, která v roce 1994 masově rozesílala inzerát na své služby (spočívající ve zprostředkování tzv. zelených karet pro USA).
Jiří Peterka: Stalo se: spamu je 30 let

Microsoft stáhl nabídku na koupi Yahoo. „Jsme přesvědčeni, že ekonomické požadavky Yahoo jsou pro nás nesmyslné,“ uvedl Steve Ballmer, šéf Microsoftu. Softwarový gigant byl ochotný zaplatit 33 dolarů za akcii Yahoo, jeho šéf Jerry Yang ale nechtěl jít s cenou pod 37 dolarů za akcii. Agentura Reuters zveřejnila zprávu, že Yahoo nyní chystá spolupráci s Googlem a za takové situace prý nebude Microsoft usilovat o nepřátelské převzetí. Tím by se dala celá kauza uzavřít. Microsoft se pokusil získat portál, který by se mu náramně hodil do portfolia služeb a produktů, které nabízí. Nedohodl se s představenstvem Yahoo na ceně a z obchodu sešlo. Jenže situace je trochu komplikovanější. Podle některých analytiků je stažení nabídky pouze součástí taktiky, která umožní připravit u rozhořčených akcionářů půdu pro co nejhladší nepřátelské převzetí, pro které jsou nutné personální výměny ve vedení Yahoo. Budou námluvy nakonec úspěšné? Hlasovat můžete v anketě.
Jiří Macich: Microsoft se s Yahoo nedohodl. Bude Yahoo spolupracovat s Googlem?
Jiří Macich: Vedení Yahoo sedí v horkých židlích, čekají se žaloby
Blog Michala Černého na Lupě: Jak MS pohořel
Zprávičkářův blog na Lupě: Don Salluste kupuje Yahoo
Jiří Hlavenka: Microsoft nechce Yahoo? To neznáte Steva s Billem

Televize Nova vstoupila s několikaletým zpožděním na Internet, když spustila zpravodajsko-zábavní server tn.cz s původním obsahem vyráběným přímo pro web. Vedení Novy má s novým serverem ambiciózní cíle, do roka by se chtělo dostat mezi tři největší hráče na českém Internetu. Šéfové tří nejnavštěvova­nějších zpravodajských internetových serverů jsou však zatím v klidu a na příchod nového konkurenta se nepřipravují změnou obsahu, inzertních podmínek ani posílením redakcí. Nova má se svým internetovým projektem jistě šanci na úspěch, má spoustu peněz, kvalitních lidí, umí dělat marketing a disponuje nemalou zkušeností s tvorbou zpravodajství. Jenže bude server tn.cz v současné podobě opravdu do roka atakovat pozice nejsilnějších hráčů? Někteří komentátoři a odborníci o tom pochybují, navíc připomínají, že Nova měla na Internet, tak jako ostatní velké mediální domy přijít už dávno, a podcenila tak jeho význam. Navíc potenciál, který skýtá práce s komunitami, nechává Nova zatím bez povšimnutí.
Ondřej Aust: Nova přichází na Internet: nejdřív zprávy, později zábava
Aleš Miklík: To Nova se musí proměnit, nikoli Internet
Jiří Macich: Nova oficiálně spustila tn.cz, nový zpravodajský server
Jan Potůček na Digizone.cz: Zdeněk Šámal: tn.cz vymění hlavní zprávu patnáctkrát denně
Michal Černý: Mění Nova svou tvář?

Logo NetClub
Máte otázky k portálu tn.cz? Přijďte je položit 28. května jeho šéfredaktorovi Zdeňku Šámalovi, který bude hostem 5. NetClubu. Registrovat svoji účast na diskusi s omezeným počtem míst můžete už nyní.

Dubnové zrušení datových limitů u ADSL připojení vyvolávalo obavy, že uživatelé změní své chování na Internetu a stahováním větších objemů dat způsobí zpomalení přenosových rychlostí. Tento předpoklad se podle měření na serveru DSL.cz nepotvrdil, naopak průměrná rychlost ADSL připojení vzrostla. U Telefóniky O2 (TO2CR) až o 23 procent. Celkově zrychlilo ADSL o 20 procent. Výsledky měření na našem speedmeteru však tak razantní navýšení průměrně dosahovaných rychlostí neukazují. Jestliže ADSL v březnu dosahovalo průměrné rychlosti 3013/228 kbit/s, v dubnu to bylo jen 2987/226 kbit/s.
Tomáš Pětivoký: DSL.cz: zrušení FUP sítě poskytovatelů nepoložilo

Na českém Internetu dochází ke konsolidaci kontextové reklamy. V únoru 2007 převzala společnost Etarget svého konkurenta – systém AdContext. Letos na začátku dubna pak Etarget pohltil i kontextový systém společnosti Internet Billboard (dříve známý jako BBkontext). Mezi nejčastěji používané PCC systémy v ČR patří kromě Etargetu, AdFOX, AdWords a Sklik. Ačkoli jsou si všechny systémy funkčně dost podobné, liší se zejména v tom, jaký používají klíč, podle kterého se reklamy zobrazují v určitém pořadí vzhledem k reklamám konkurenčním. Co chystají provozovatelé PCC systémů do budoucna? Například do začátku léta bude zaveden Sklik i pro zobrazování v obsahu a AdFOX kompletně převezme kontextovou reklamu na Atlasu.
Viktor Ševčík: Co nabízejí dnešní PPC systémy
Viktor Ševčík: Na Atlasu bude vyhledávat Centrum, Sklik bude do léta i pro kontext

Česká pobočka Googlu po dlouhých přípravách tento týden spustila internetovou službu Mapy Google (Beta) v české lokalizaci. Česká republika se sice v Google Maps objevila již v květnu minulého roku, ale praktické využití bylo v této době ve srovnání s konkurenčními službami českých portálů prakticky nepoužitelné. O pár měsíců později následovalo i lokalizované rozhraní. Dnes je situace trochu jiná. Mapy Google udělaly podstatný krok směrem profesionální vyhledávací mapové službě, přesto to nejspíš nebudou mít tváří v tvář velmi dobře fungující konkurenci lehké. Slabou stránkou map od Google jsou například informace o službách v malých obcích, nebo vůbec dohledání velmi malých obcí. Google při vytváření české lokalizace spolupracoval například s firmou Mediatel, portálem Grand Restaurant nebo serverem CZeCOT.com.
Karel Wolf: Mapy Google v češtině a pro Čechy – realita, nebo zbožné přání?
Jiří Macich: České Google Maps nově také pro mobilní telefony

V minulých dnech proběhla v San Franciscu konference Web 2.0 Expo. Nové technologie, mladší generace uživatelů a jejich stále náročnější požadavky jasně formulují něco, co nazýváme Web 2.0. Kupodivu o u nás tak diskutovaných věcech jako je technologie AJAX, blogování nebo barevné ikony nepadlo téměř ani slovo. Všichni to totiž považují za naprostou samozřejmost.
Milan Dědek: Web 2.0 Expo – budoucnost je v lidech

ebf - partner 1

Do konce příštího roku musí čeští zákonodárci zakomponovat do národní legislativy evropskou směrnici o audiovizuálních mediálních službách, která vyvolala v době svého schválení řadu diskusí. Její odpůrci poukazují především na to, že její aplikace může mít za následek určitou formu cenzury Internetu. Skutečnost je taková, že její regulační dopady se mohou opravdu týkat i některého obsahu, který je dostupný na Internetu. Otázkou však zůstává o jaký obsah se ve skutečnosti bude jednat. Napovědět by ale mohl záměr, na základě kterého byla směrnice schválena. Evropští komisaři se jejím prostřednictvím snaží docílit regulace televizního obsahu tak, aby byla obnovena technická neutralita jeho šíření. Jinými slovy usilují o to, aby existovaly stejné podmínky pro šíření obsahu prostřednictvím jak televizního vysílání, tak i prostřednictvím Internetu.
Jiří Peterka: Čeká nás regulace Internetu?

Vydavatelství Ringier připravuje spuštění nové verze internetové mutace deníku Blesk. Od 5. května je na Internetu k dispozici betaverze, kterou by měla ta definitivní nahradit koncem měsíce. Blesk.cz by měl podle Petra Matouška, ředitele online Ringier ČR, nabídnout čtenářům kontinuální čtyřiadvaceti­hodinové zpravodajství moderního bulvárního typu. Ringier také pracuje na nových verzích internetových mutací časopisů Reflex a ABC, či deníku Aha.
Ondřej Aust: Petr Matoušek o inovaci Blesk.cz: nechceme natáčet videa pro videa

Souhlasíte s názorem, že Microsoft nakonec Yahoo získá?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).