Chci webové stránky

Sdílet

Jsem zde správně?

Chci webové stránky… Pokud přicházíte s tímto přáním, můžete být na správném místě. Chci webové stránky a nevím, jak na to. Ještě lépe — asi tu jste dobře. Chci co nejlepší stránky a chci vědět, jak na to. Trefa, teď již jste zcela jistě na správném místě.

Možná hrajete ve studentské kapele, možná sbíráte recepty, možná máte jiného koníčka a stránky si chcete vytvořit sami pro sebe a pro pár přátel, nejlépe zadarmo. Třeba jste drobný podnikatel a hledáte způsob, jak za rozumnou cenu rozšířit svou klientelu. A nebo jste prezidentem akciové společnosti a za firemní web se chystáte utratit několik milionů. Nezáleží na tom, kdo jste, ale co chcete.

Vytvoření firemních stránek — víte co, říkejme tomu nadále webový projekt — tak tedy takový soukromý webový projekt sběratelky receptů se jistě v něčem liší od projektu mezinárodní korporace. Po pravdě řečeno, liší se hodně. Oba však mají i překvapivě hodně společného. A právě to obecné, společné všem typickým webovým projektům, vás zde chci naučit.

Nečekejte ovšem vyčerpávající učebnici webdesignu, informační architektury, programování, tvůrčího psaní a správy počítačových síti. To vše by se nám sem jednak nevešlo a jednak byste to ani nečetli. Vy se ve skutečnosti chcete dozvědět co nejméně, a to je správné — máte přeci svou vlastní profesi. Beru tedy zpět, že vás chci něco naučit. Nenaučím. Místo toho vám prostě řeknu, jak na to. Stručně, jasně, krok za krokem.

Ale teď již dost řečí, dejme se do práce!

Co vás čeká na dalších stránkách

Celý tutoriál je rozdělen do čtyř kapitol (kromě tohoto úvodu) takto:

Příprava
Proč, pro koho, co a jak — čtyři základní otázky, na které si musíte odpovědět dříve, než se pustíte do nového webového projektu. Pečlivou přípravu není radno podcenit.
Realizace
Sedmero řemesel je potřeba k vytvoření kvalitních webových stránek. Která to jsou, na která stačíte sami a kde najdete dodavatele pro ta ostatní? Odpovědi vám pomůže najít tato kapitola.
Propagace
Webové stránky je potřeba propagovat, jinak na ně nikdo nepřijde. Dobrá návštěvnost nemusí být právě levná. Já vám ale poradím, jak ji získat a ještě přitom ušetřit.
Provoz
Nové stránky už „visí“ na webu a vaše práce tím teprve začíná. Na krku máte další balvan. Je dobré vědět, jaké úkoly vás čekají a jak se s nimi vyrovnat.

Jak tento tutoriál používat

Jednotlivé kapitoly lze číst jak za sebou, tak napřeskáčku. Každá kapitola začíná stručným shrnutím tématu a končí výčtem nejčastějších chyb. Někdy je připojen i seznam odkazů na další informační zdroje.

NAVRCHOLU.cz – profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti webových stránek přináší nepostradatelné informace o zájmech a chování návštěvníků vašich internetových stránek. Díky podrobným statistikám dokážete efektivně zvyšovat kvalitu a účinek své internetové prezentace.
Dobrý web – poradenské centrum pro tvorbu www stránek, správu jejich obsahu, internetového marketingu, optimalizace pro vyhledávače, informační architektury, přístupnosti a použitelnosti webových stránek.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).