Rozhodování u této otázky bude velmi podobné, jako u předchozí – tedy vycházející z velikosti firmy a jejího nároku na rozsah řešení. Základní úvahou při tomto rozhodování by mělo být, jak by měl obchod vypadat, jakou by měl splňovat funkcionalitu a v neposlední řadě také to, kolik si můžeme dovolit vynaložit finančních prostředků. Poslední bod je totiž poměrně důležitý, protože ceny jednotlivých řešení se velmi liší – pohybují se takřka od nuly, přes desítky tisíc až po statisíce korun.
Pokud budoucí obchodník bude zvažovat, že potřebuje pro vytvoření vlastního elektronického obchodu zakázkové řešení, musí počítat s několika týdny až měsíci implementace. Přitom samotnému programování předchází důkladná analýza funkčnosti a celého procesu prodeje zboží zákazníkovi (od jeho první návštěvy v obchodě, přes zobrazování katalogu, vkládání položek zboží do virtuálního košíku až po potvrzení objednávky). Analýza procesu je velmi složitou a hlavně nezbytnou součástí návrhu systému. Proto se na analýze z větší části podílí i dodavatel systému, který upřesňuje požadavky zákazníka, aby byla jeho představa systému maximálně uspokojena, protože následná implementace další funkčnosti do zakázkových řešení je zpravidla velmi složitá a tím i velice nákladná. Dále musí mít obchodník představu o grafické podobě svého obchodu, protože i ta se dotýká samotné implementace. Jedná se především o způsoby zobrazení nabídek zboží, oddělení obchodu a dalších elementů, rozvržení vstupních formulářů a jejich vzájemné propojení apod. Dále nesmíme zapomenout na to, že zakázková řešení je nutné dlouhodobě testovat předtím než je možné produkt nasadit do ostrého provozu, protože systém od počátku procházel bouřlivým vývojem, a je zde tedy vyšší pravděpodobnost, že obsahuje chyby.
Pro provoz zakázkového řešení je pak zpravidla nutné mít ještě i vlastní infrastrukturu, na které celý systém běží. To znamená zejména kvalitní aplikační a databázový server a poté samozřejmě rychlou konektivitu k Internetu. Dodavatel zakázkového řešení je většinou schopen všechny nutné prostředky obstarat, popř. zajistit webhosting nebo serverhosting u renomovaných firem s 24 hodinovým dohledovým centrem.
Zakázkové řešení elektronického obchodu by tedy mohlo být vhodné pro velké společnosti, které vyžadují specifické chování celého systému, nebo vyžadují neobvyklou funkcionalitu obchodu, jako je napojení na vnitřní informační systém, nebo na informační systém dodavatele zboží se vzájemnou on-line replikací dat apod. Zakázkové řešení kompletně splní jakékoliv požadavky obchodníka na jeho internetový obchod, ovšem jeho implementace je složitá a jak časově tak i finančně velmi náročná. Druhým velkým neduhem těchto řešení je tzv. morální zastarávání. Vývoj aplikací pro e-komerci jde poměrně rychle kupředu. Umožňuje to fakt, že systém je odpočatou koncipován jako modulární univerzální řešení. Zakázková řešení na toto zpravidla neumí reagovat – jakákoli nová funkce či vlastnost, se kterou se nepočítalo na začátku, vyžaduje zásah do jádra. Jinak řečeno každá nová funkce je opět náročná a tím pádem nákladná na čas i peníze.
Naproti tomu již hotová řešení, která vychází z dlouholeté praxe provozu a neustálého vývoje a zdokonalování, umí pokrýt drtivou většinu potřeb a nároků obchodníků. Tato řešení mají zásadní konkurenční výhodu: systém musí uspokojit širokou škálu zákazníků napříč všemi druhy sortimentu a tím pádem musí nabídnout velmi rozsáhlou funkčnost. Umí-li navíc poskytovatel tohoto řešení nabídnout i zakázkové úpravy systému podle specifických požadavků zákazníka, stává se z tohoto systému dokonalý nástroj pro profesionální e-byznys.
Z tohoto důvodu dá většina budoucích obchodníků (a v praxi opravdu dává) přednost této možnosti, tj. využije některý z existujících systémů elektronického obchodování. Tyto systémy může obchodník ihned po instalaci používat bez toho, aniž by musel dělat cokoliv jiného. Stačí nainstalovat tzv. klientskou aplikaci, kterou obchodník provozuje na svém počítači a s jejíž pomocí spravuje svoji prodejnu. Pomocí této aplikace si v klidu připraví katalog zboží a nastaví vzhled i parametry své prodejny bez nutnosti být připojený k Internetu. To je velká výhoda zejména pro uživatele, kteří používají pomalé připojení či vytáčené spojení, kde se platí za čas.
Jakmile má obchodník prodejnu v aplikaci nastavenou podle svých představ, stačí data přenést na server kde se změny ihned projeví a zákazníci mohou ihned nakupovat. Ovšem ne všechny systémy nabízí software pro správu obchodu z klientského počítače, některé vyžadují správu katalogu pouze on-line prostřednictvím prohlížeče a některé systémy naopak podporují oba režimy.
Velká výhoda systémů pro elektronické obchodování je v tom, že obchodník získává všechny potřebné nástroje obchodu ihned k dispozici a to v poměrně vysoké kvalitě. Jmenujme například již výše zmiňovanou klientskou aplikaci, propojení obchodu s ekonomickými systémy, správu obchodu z několika míst současně, možnost platby pomocí elektronických plateb (MUZO, eBanka, GSM banking apod.), statistiky návštěvnosti a prodeje sortimentu, bohaté možnosti nastavení balného a poštovného (sestavování balíků podle hmotnosti a počtu kusů zboží, více typů dopravy a tarifů pro dealery apod), podpora slevových kupónů, anket a diskuzí k výrobkům a v neposlední řadě také jazykové mutace obchodu, které jsou v dnešní době absolutní nezbytností každého elektronického obchodu.
Kvalitní řešení tohoto typu nabízí i nepřetržitou technickou podporu ze strany dodavatelů, možnost provozu na vlastním hardware nebo vlastní doméně. Proto jsou tyto systémy pro elektronické obchodování mezi obchodníky velmi oblíbené. Za zlomek ceny zakázkového řešení totiž obchodník dostane zpravidla naprosto vyhovující systém, který může ihned nasadit, protože je již odladěný výrobcem, který má s provozem těchto obchodů dlouholeté zkušenosti.