Hlavní navigace

Jaké jsou výhody a nevýhody obou základních voleb?

Sdílet

Shrňme si jednotlivé výhody do bodů:

  • + předchází-li implementaci důkladná analýza potřeb, je ve výsledku internetová prodejna velmi kvalitní
  • + ovládání a správa prodejny zcela vyhovuje vašim představám a požadavkům
  • + zpravidla lepší přístup poskytovatele řešení k zákazníkovi
  • – řešení je časově náročnější
  • – cena projektu je vždy podstatně vyšší
  • – bez důkladné analýzy v podstatě zanikají veškeré výhody tohoto řešení
  • – toto řešení „morálně“ velmi rychle zastarává. Vývoj internetových aplikací jde poměrně rychle kupředu a obchody stále nabízí nové a nové funkce. Obchod na klíč je zpravidla jednorázová záležitost a vývoj nových funkcí je velmi nákladný
  • – při nespokojenosti je horší přechod na jiné řešení, vzhledem k již vynaloženým investicím
  • – jakákoli změna (ekonomický systém, nové druhy plateb, …) je vždy náročná
  • + cenová dostupnost, velmi kvalitní řešení se dá pořídit již za cenu kolem 1000 korun za měsíc
  • + nulové nebo velmi nízké počáteční investice
  • + neustálý vývoj v ceně služby. Obchodník tak má k dispozici stále moderní řešení
  • + žádné další náklady na správu (server, aplikace, …)
  • + velké množství funkcí. Služba musí umět uspokojit specifické požadavky velkého počtu zákazníků a tím pádem musí nabídnout širokou škálu funkcí
  • + zpravidla velmi snadné ovládání obchodu
  • + umožňuje-li služba zásahy do programového kódu na zakázku (funkce na klíč), jde o řešení „na celý život“, tedy internový obchod, na němž zákazník může vyrůst od malého obchodníka až po velký profesionální e-shop
  • + snadná změna ekonomického systému. Aplikace vždy podporují více účetních softwarů
  • + velmi malá časová náročnost. Velmi profesionální obchod může být hotov k ostrému provozu již za několik týdnů, bez úprav je obchod k dispozici okamžitě
  • + nutné programové doplňky zcela zdarma (nové druhy plateb, nové ekonomické systémy, …)
  • + zpravidla nízká cena doplňkových programových úprav na zakázku
  • – zpravidla nutnost dodělání unikátního profesionálního designu obchodu (investice cca 20.000 až 30.000 korun)
  • – více služeb na trhu a tím pádem horší výběr té správné
  • – v některých případech jistá omezení jako například množství položek zboží v katalogu a podobně

Pro většinu obchodníků dostačuje řešení pro výstavbu internetových prodejen tak jak jej výrobci nabízí. Ty náročnější a velmi náročné zákazníky zcela uspokojí systémy, které umožňují větší či menší úpravy na zakázku. Systémy na zakázku ale není dobré zcela zatracovat. Zcela bez pochyb můžeme říct, že tato cesta je velmi neekonomická, ale jsou zákazníci, kteří vyžadují taková specifika, že cena není rozhodující. Jak jsme uvedli na předchozích stránkách – řešení, kdy společnost má vlastní expertní tým, který o celý systém e-komerce pečuje je z hlediska kvality ten nejlepší. Dovolit si jej však může jen velmi málo firem.