Hlavní navigace

Lupa a její lidé

Sdílet

Kdo pro vás dělá Lupu?

Přestože Lupa stojí stále zejména na silných autorských a komentátorských jménech spolupracovníků, hlavní tíhu denní práce nese na svých bedrech redakce. Ta sestává z následujících čle­nů:

Aleš Miklík

Šéfredaktor:

Aleš Miklík

Absolvoval na Fakultě informatiky MU a krátce pracoval jako programátor-analytik ve společnosti Logica. Zároveň opět studuje (Mediální studia – žurnalistiku na Fakultě sociálních věd UK).

 

Redaktoři:

Jan Ambrož

Jan Ambrož

Na Lupě píše pravidelně od začátku roku 2005. Věnuje se zejména e-komerci, internetové reklamě a online médiím. Kromě psaní se vrhl i na podnikání, založil firmu Wedia na tvorbu webů, vydává také internetový regionální deník Říčansko.info. Zároveň se účastní studia na Fakultě humanitních studií UK. Volný čas tráví nejraději čtením papírových sdělovacích prostředků, sledováním filmů a sitcomů s přítelkyní.

david-antos

David Antoš

Zaměřuje se na témata komunitních služeb, videa na Internetu a e-komerce. V současné době pracuje na připravovaném videoserveru Bomba.cz. Studuje na Právnické fakultě a Institutu ekonomických studií UK.

 

 

Martin Vyleťal

Martin Vyleťal

Věnuje se zejména problematice telekomunikací a připojení k Internetu. Pro Lupu spravuje databáze připojení, pro sesterský server Digizone.cz pak databázi set-top-boxů.

 

 

Karel Wolf

Karel Wolf

Zabývá se novými formami médií a digitální zábavou (IPTV, digitální videopůjčovny, video on demand), telekomunikacemi a částečně také e-komercí. Je bývalým redaktorem zaniklého magazínu Svět počítačů a současným vedoucím editorem hardwarové sekce časopisu PC World, momentnálně je jeho hlavní snahou úspěšné završení studií v oboru Mediální studia.

Zprávičkář:

Jiří Macich ml.

Jiří Macich ml.

Na Lupě se od začátku roku 2006 stará o sekci zpráviček, kde čtenářům každý den přináší čerstvé novinky ze světa Internetu. Je také externím spolupracovníkem redakce čtrnáctideníku Počítač pro každého a drobným živnostníkem v oblasti IT. Mezi jeho oblíbená témata patří digitální domácnost, počítačová bezpečnost a webové prohlížeče. Ve volném čase se věnuje blogování nebo akvaristice, má rád dobré filmy, kvalitní fotbal a chová kočky.

Editorka a korektorka:

Věra Maškarincová

Věra Maškarincová

Stará se o dodržování stylistických a jazykových pravidel v obsahu článků.

 

 

 

To však samozřejmě nejsou všichni ti, kdo se podílí na tom, že si můžete Lupu každý den číst. Kromě redakce je důležitý také obchodní tým Internet Infa: ředitel Jan Brkl a jeho obchodnice. Technickou část provozu pak zajišťuje vývojové oddělení v čele s Tomášem Krausem, marketing má na starosti Hana Šebelová a její tři šikovné kolegyně. Koordinaci všech těchto aktivit a obsahový rozvoj nejen Lupy má pak ve svých rukou výkonný ředitel Internet Infa Ján Simkanič.

A kdo je typickým návštěvníkem serveru Lupa.cz?

  • Muž (více než 70 %),
  • v produktivním věku (73 % do věku 40 let),
  • nejvyšší socioekonomická klasifikace (třída A – 19 %),
  • Internet nejčastěji využívá doma (93 %) a v zaměstnání (40 %),
  • nadprůměrná četnost užívání Internetu (21 a více dní – 63 %; průměr za všechny uživatele Internetu je 35 %),
  • profesionální znalost IT (22 %; průměr je 7 %).

Vývoj návštěvnosti serveru Lupa.cz

(reální uživatelé za měsíc, leden 2003 – 2008)

Návštěvnost Lupa historická

*Zdroj: iDot – 2003, 2004
**Zdroj: NetMonitor 2005 – 2008

Významní inzerenti:

Hewlett Packard, Microsoft, GTS Novera, Oracle, Canon, IBM, LMC, Komerční banka, Sony, Sloane Park, Mayconsulting, T-Mobile, Telefonica O2, Konica Minolta, OKI, MC Donald´s, Monster Worldwide, Stella Artois, Škoda Auto, Peugeot, UPC

Přejít na předchozí kapitolu                P­řejít na další kapitolu

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).