Větším firemním zákazníkům mohou alternativní operátoři (i Český Telecom, ale stejně tak i mobilní operátoři) nabídnout přímé připojení jejich pobočkových telefonních ústředen ke své síti. To pak znamená, že přes síť alternativního operátora procházejí jak všechny typy odchozích hovorů, tak i všechny hovory příchozí. Jde o služby, které nabízejí prakticky všichni významní operátoři, a většinou mají tyto služby ve svém názvu charakteristické „direct“ – například Business Call Direct u Aliatelu, Direct Call u Tiscali, případně GTS přímé připojení. Jednou z mála terminologických výjimek je služba Bluetone Voice Českých radiokomunikací, která nemá v názvu ani anglické „direct“, ani jeho český ekvivalent.
Firemní zákazník, který byl dříve se svou ústřednou připojen k síti Českého Telecomu, může od alternativního operátora dostat nová telefonní čísla pro příchozí hovory z rozsahu čísel, které dostal přidělené příslušný alternativní operátor. Díky přenositelnosti čísel (v pevných sítích) si ale může ponechat svá dosavadní čísla, což je pro něj často velmi důležité a významné.
Celkově je ale segment velkých firemních zákazníků již značně „obsazen“, a proto všichni operátoři hledají cesty, jak zatraktivnit svou nabídku a rozšířit ji i do dalších segmentů, zejména směrem k „menším“ zákazníkům, kterých je více a kde ještě není tak velká konkurence.